Finger Paints – Cordur-Orange

Jag har lyckats hitta en lucka i schemat och flytt upp till min egen lilla vrå av Hälsingland. Har varit här ett par dagar och känner mig precis sådär skönt isolerad jag vill vara, ifred från stan en stund. Underbart! Dessutom har jag äntligen fått tid till Millenniumtrilogin och jag är helt såld. Har avverkat två och en halv av böckerna på fyra dagar tror jag det blir. Älskar att verkligen dyka ned i en fiktiv värld så här totalt, har ägnat i stort sett hela min vakna tid åt att läsa och nu förväntar jag mig att se Lisbeth Salander när jag slår på kvällsnyheterna. Hjärntvätt light!

Dessvärre fick jag inte med mig några nya lack upp, så det blir ett par bilder ur arkivet. Jag börjar med en riktig goding som jag velat dela med mig av länge, sen min stora swap om ni minns den? Cordur-Orange från Finger Paints. Både Scrangie och Sminkan har höjt den till skyarna och jag kan inte annat än instämma.
Känns som att ha mogna nypon på naglarna, fruktigt och höstigt.


Collection:  Fashionista, fall 2011
Application: This is two smooth buttery coats with no – and I mean NO – issues at all. Seche Vite.
Dry time: Normal
Finish & colour: Lovely, rich, sort of burnt shade of orange. Really reminds me of Rosehips.
Total: 5/5
Curiosity of the day: Great Britain was the first county to issue postage stamps, on 1 May 1840. Hence, UK stamps are the only stamps in the world not to bear the name of the country of origin.


Bilden är lånad av Wictoria Boije som driver bloggen The Secret Garden, som är en veritabel oas på nätet. Särskilt när man är storstadstrött men inte kan fly till skogs för tillfället. Rekommenderas!

13 thoughts on “Finger Paints – Cordur-Orange

  1. En härlig färg som bara skriker “höst”! Den gick direkt till min önskelist… När du är färdig med Millennium-böcker och ledsen att det ska inte bli några mer, det finns ändå filmer :) Jag gillade dom också – de var mycket lika mina egna tolkning från böcker, fast mycket mer kompakta, naturligtvis..

    • Ja nu har jag saktat ned lite, jag vill inte att sista boken ska ta slut… men jag tänker också så, att jag har filmerna kvar. Ska bli spännande att se tolkningen, och jämföra de svenska med den engelska!
      Jag har massor av Finger Paints på önskelistan, det är dags att ta reda på något sätt att köpa dem direkt…

  2. Mysig, mjuk nyans! Nu blev jag sugen på ett krämlack faktiskt, känns som att det var ett tag sen jag bar en krämis senast. Och visst är det skönt att bara helt försjunka i läsandet. Har precis börjat läsa En dag och ser fram emot att lägga några timmar på den i helgen. :-)

    • David Nicholls? Har den kommit ut på svenska? Jag tar tacksamt emot lästips!!
      Lacket är en dröm, det MÅSTE finnas nåt bra sätt att få tag på FP-lack direkt, hittills är jag impad.

    • Det slog mig som en blixt från klar himmel när jag gick och funderade på vad färgen påminner mig om… och jag som passionerat älskar nypon :)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

