Depend – 225

Ok jag vet att jag är ute på hal is nu men jag säger det ändå. Jag börjar gilla frostlack! Det har sneakat sig på lite långsamt, men jag kan inte förneka det längre. Det har inte gått så långt att jag målar mig med strimmiga tantlack, men ta detta Dependlack till exempel. Jag är golvad av det och kan inte fatta varför jag inte köpt på mig minst 5 flaskor när det fanns i butik. Vill någon bli av med sitt så vill jag verkligen swappa! Mitt har jag swappat till mig från Annika och de få dyrbara droppar som finns kvar räcker inte.

Skön applikation, liksom krämig och gräddig. Helt acceptabel torktid och det utan hjälp av något överlack. Ser ut som en syrlig karamell som skiftar i olika isiga gröna nyanser beroende på ljus. Är jag galen eller finns det skönhet här?

Ok, it’s confession time. Something has sneaked up on me from behind and rendered me defenseless… Frosts! I can’t resist them. Not the streaky ugly dated pink frosts, but this type here – wonderfully cool and almost sour green with creamy formula. No need for top coat, it both dries fast and looks so smooth without. Am I crazy or is there beauty here?

Tunnelbana of the Day:
Sandsborg station.

25 thoughts on “Depend – 225

  1. JA, om frostlack ser ut på detta viset så är jag också golvad. Jag har sett det irl på min vän och jag vet vad du pratar om. Har dock inte hittat detta någonstans och jag kan inte komma på en endaste dupe. Snyft snörvel. Fina bilder. :)

  2. Jag brukar avsky frostfinishen men just det här lacket såg faktiskt riktigt trevligt ut… kanske frost gör sig bra som grönt helt enkelt :)

  3. Håller med… förstår inte alls frost-fobin som alla verkar lida av! Tycker de ger ett väldigt vackert slags skimmer och jag tror frost kommer tillbaka igen :)

  4. Det här är så himla fint! Jag har också det i min samling och vill knappt använda det för då tar det ju slut! (Inte en helt sund inställning kanske..)

  5. Jag är verkligen inte något fan av frost (visar just ett frostigt tantlack i dag), men jag blev överraskad av hur fint #225 var. Hade inga förväntningar på det alls, men det är faktiskt rätt tjusigt.

  6. Jag har också 225 liggande, använd en gång och avskyr det. Så om du vill ha en tredje eller om någon annan här som uttryckt sig i positiva ordalag vill byta så står jag gärna till förfogande

  7. Pingback: IsaDora – Mellow Yellow | Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

