Blues and lilacs

China Glaze First Mate har jag inte haft på bloggen inser jag plötsligt. Det får jag ta och fixa. Men jag tror alla känner igen det vid det här laget ändå ju.
Med ett lager Sparkling Lilac ovanpå förvandlas den perfekt marinblå krämisen till en vårig lavendeltonad sak. Sparkling Lilac är ett av lacken från Scratch effektlackkollektion Sparkle Deco, en grå/lilatonad bas med knappt urskiljbara ljust lila (faktiskt syrénlila!) flecks i, och ett finkornigt silverglitter. Tycker kombon blev lyckad, måste testa det över lila nån dag. Inget överlack på bilderna, och ett lager av vardera lacken.

Creamy navy blue one coater First Mate topped with one coat of Sparkling Lilac, a polish from Scratch effects collection called Sparkle Deco. It’s a lightly tinted gray/lilac base with discrete but visible lilac flecks, and very fine silver glitter. I love lilacs… must try SL over purple some day. No top coat here.

Tunnelbana of the Day:

12 thoughts on “Blues and lilacs

    • First Mate har himmelsk formula, rena drömmen..
      Skumt nog har jag inte ett enda vårlack som blivit stående vad jag kan minnas. Måste nog fylla på med några..

  1. Pingback: China Glaze – First Mate | Lacky Nails

  2. Pingback: Scratch Nails – Sparkle Deco & Top Coat collection part 2 | Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

