Orly – Ancient Jade

Baby! Det här är min typ av lack. Jag gjorde just en snabbinventering och inser att jag knappt äger några lack i min favoritlackkulör, mintgrön. Hur i hela världen är det möjligt? Jag har bara ett par som jag spar på så att de inte ska ta slut, vilket alltså betyder att jag knappt nånsin har på mig just den färg jag tycker bäst om att ha på nageln. Wtf?
Två sköna lager och Seche Vite. Tack Sarah för att du inte ville ha denna!

Oh baby! This is my kind of polish. I just checked my Helmer and suddenly realize I have almost no polishes in my favourite nail shade – mint green. How on earth is that possible? This means I almost never use the mint polishes I have have since I’m afraid I’ll run out, and that means I almost never wear my favourite colour. How illogical isn’t that?! This is two easy coats, with SV, and a special thanks goes out to Sarah for sharing this babe.

Tunnelbana of the Day:
Sundbybergs Centrum.

24 thoughts on “Orly – Ancient Jade

  1. Hahah, ja lustigt egentligen… Använd din favoritfärg för tusan!
    Köp massor, även om de är rätt lika i nyansen! :)

  2. Vilken mild och mysig färg! Önska jag också kunde trivas i såna nyanser, men jag vet att jag av nån anledning upplever ljusa färger lite tråkiga på mig själv..
    Ville också säga att jag älskar dina inspirationsbilder längst ned! Speciellt naglarna med pappersflygplanet och de med neon-gula strecken. Och pastellmunnarna!

    • Visst är den vilsam och vacker? Jag känner likadant fast för rosa nyanser, trots att jag älskar dem trivs jag inte riktigt i dem. Synd!
      Vad kul att du gillar inspirationsfotona, jag trodde det bara var jag som kollade på dem :D Önskar jag var lika säker på nail-art-handen som de är..

  3. Åhhhh jag älskar också mintgröna lack. Jag planerar att posta alla mina mintgröna lack på min blogg för att jämföra dem. Den här hamnar på min wishlist DIREKT.
    Vilka andra har du? (Så jag kan kolla in dem för att se om det är något som jag vill ha – jag menar BEHÖVER skaffa).

    • Det gör jag med! Nu när jag inser hur få jag har blir det ganska okomplicerat att jämföra dem. Ja gör en jämförelse så får jag också se om det är några jag.. hmm, behöver ;)

      Jag har IsaDoras mintgröna från förra året vintage mint, och en namnlös från VLD som var mitt första. Diamond cosmetics seafoam spray (ren kärlek) och till sist ett utlandsfynd från märket Debby. Det blir nog ett inlägg av det här :) :)

      • Jag har inte mina nagellack här var jag är nu :( Det är flytt och grejer gå G. Jag ska se om jag kan få någonting gjort i helgen annars får det bli nästa vecka, (jag är ledig då).

        • Det värsta med at flytta är att lacken blir röriga! Gjorde det själv för ett tag sen :( Lycka till! Skönt med ledig vecka…

  4. Så läcker! :) Vet att jag fingrade på den förra våren(?) men det blev aldrig något köp då.

    Insåg att jag nog aldrig varit på Sumpans t-bana, är det lika fint överallt?

  5. I think that has to be the perfect shade of mint green. Totally just made a mental note to pick some up when I get a chance.

  6. I don’t like green nail polish at all…unless it’s mint green!!! That’s a whole other story :) I adore this shade, it’s so pretty and somehow feminine while still being a different kind of shade. I have MAC’s Mischeivous Mint from last year and it reminds me of this, though I think it has a touch more blue in the base. Thanks for showing this shade Mona!

    • I can’t resist greens, but mints are my spring choice! It’s as you say, it’s both soft and feminine and still different. And kid of pops! Can’t believe I don’t own one single MAC polish, i wish I could get my hands on that one…

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

