Favvovecka: OPI – The Show Must Go On

Temavecka! Kanske lite dumt att börja på en tisdag, men, men. Ni vet de där lacken man tycker så mycket om eller köpt vid ett speciellt tillfälle, som man inte använder så ofta? Några av de lacken tänkte jag ge lite extra kärlek nu.

Theme week! Favourites here I come. Maybe it’s not too bright to start it on a Tuesday, but eh! You know those special favourite polishes that one doesn’t use too often, out of fear to run out? Well, I thought I’d give some of them some extra love this week.

.

.
Precis som jag låter bli att använda mina fina mintlack utom vid nåt speciellt tillfälle, är det här också en sån favorit som får stå oanvänt sen förra året för att jag inte vill att det ska ta slut. Men när jag såg det hos Chaosophia igår blev längtan för svår! Oerhört svårt att fånga skiftningarna på bild så det fick bli många foton. Tre lager och lite tricksig formula, torktiden är väl inte snabb men värd att vänta på. Visst är hon vacker? Lovar mig själv att jag ska ha detta minst en gång i sommar, vill se det i solsken igen!

Just as I don’t use my mints that often, this is also a polish I “can’t” use because I always think it’s not a special enough occasion. Haven’t worn it since last year. But yesterday when I saw it at One Inch Nails I couldn’t resist. Three tricky coats, not very fast to dry, but so worth it.

.
Tunnelbana of the Day:
.

20 thoughts on “Favvovecka: OPI – The Show Must Go On

  1. Riktigt kul idé det här :)

    Verkligen ett vackert lack du börjar med, ska bli kul att kolla resten av veckan.

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.