Caviar accent nail

Idag har jag äntligen testat mitt “kaviarglitter”. Började lite smått med en accentnagel för det var inte alls lätt att få det jämnt, och att få det att fastna i överlacket. Det ville gärna lossna från nageltippen och jag fick göra om det en gång för att det skulle bli någorlunda snyggt. Passade på att ändra bottenfärgen vid omgång 2, det såg inte bra ut med en kontrasterande bakgrundsfärg. Det gröna är NYX Algae, och det lila är Zoya Marley.
Det här är metoden jag använde. Glittret är från ett set om 12 färger som finns på Born Pretty Store. Har ni testat kaviarmanikyr? Fult eller yummy?

Today I’ve finally tried out my “caviar glitter”. Started out with an accent nail, because dude, this isn’t as simple as I thought. Getting the beads to stick evenly and not to fall off the tip was quite a challenge and I had to redo it once. I’ll need some practice to perfect this technique.
The green polish is Nyx Algae, and the base colour under the beads is Zoya Marley. I got the beads here. What’s your opinion on fish egg/kaviar/caviar manis?

8 thoughts on “Caviar accent nail

  1. Måste nog erkänna att jag inte alls förstår den här trenden. Är det dessutom inte väldigt jobbigt att ha sån yta på nageln?

    • Det var hemskt jobbigt! Fattar faktiskt inte heller hur vissa verkar lyckas få det att hålla i flera dar, för mig lossnade allt vid första disken..

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

