Jelly sandwich for little baby Linnea

När min kompis lilla bebis fick syn på denna jellymacka lovar jag att en liten lacquerista föddes. Lilla 6-månaderstjejen tog ett fast grepp om mina fingrar och studerade dem i total tystnad och fokus. Tänk när hon blir lite större och vill ha egen manikyr! Då plockar tant Mona fram de vattenbaserade lacken må ni tro. Barn och nagellack är riktigt kul, jag minns när min lillebror var tio och tiggde till sig min flaska av det Shrek-gröna Depend 196, och sedan lyckligt stilade med gröna lilltår på skolgården.

Jellymackan består av två lager OPI Need Sunglasses? med ett lacker Milani Gems i mitten. Gems kan vara den bästa jellymack-fyllningen någonsin, jag älskar det.

Kids and nail polish is a fun combination. When my friend’s little baby girl spotted this mani she grabbed hold of my hand and studied my nails in complete silence and focus. This is two coats of OPI Need Sunglasses, with Milani Gems in between. Gems could be the best sandwich filling ever, I adore it!

15 thoughts on “Jelly sandwich for little baby Linnea

  1. Squee-time! Because I totally want to grab your hand and study this as well. :D I love yellow and this looks like such an awesome way to wear it. :)

  2. Döläckert! nu vet jag vad jag kan göra med min Need Sunglasses, som jag aldrig tyckt gjort sig på egen hand men inte haft hjärta att göra mig av med :-)

    • NS är lite svår faktiskt, älskar det men det är mer svåranvänt än jag trodde från början. Men det har visat sig vara ett toppenlack till mackor! Har testat med andra fyllningar men inte fotat, och det har perfekta mack-egenskaper.

  3. Åååh jag förstår helt klart hennes reaktion! Det är nästan så att jag mde vill hugga tag i din hand och studera detta ingående. Hur snyggt som helst!!

  4. Härlig manikyr, jag förstår att lilltjejen tyckte det var fint :)
    Gems är kanon till sånt här.

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

