IsaDora – Pearly Caramel *

Detta är IsaDoras Pearly Caramel, systerlack till Crystal Mauve som jag swatchade för nån vecka sen då jag skrev om det märkliga glittret om ni minns? Men idag insåg jag något märkligt – dessa partiklar som finns i IsaDora Pearly Caramel verkar också finnas i OPI Ink Suede!
IsaDoralacket är till skillnad från OPI-lacket inte matt, det torkar blankt. Det liknar Suedelacken i formulan också, förutom att det även innehåller annat “vanligt” glitter. Å vad jag vill veta vad dessa  mystiska partiklar är. De glittrar inte och de beter sig inte som glitter på nageln. Märkligt! Om det är någon som vet något så berätta! 
.
This is IsaDora Pearly Caramel, sister to Crystal Mauve. Notice the odd particles in this polish, today I realized it is very similar to the particles in Ink Suede. Do you know what it’s called? It doesn’t act like glitter and it is hardly sparkly at all. However Pearly Caramel doesn’t dry matte but is quite shiny and there is “normal” glitter in it too that does sparkle, so it definitely qualifies as a glitter finish in my book.

Collection: Absolutely no idea, but I think it’s pretty old since it’s the old bottle. I’ve missed the old bottle!
Application: Creamy and even. This is two coats, no top coat.
Dry time: Not bad! Even without Seche Vite.
Finish & colour: I actually added a drop of red to this bottle, so it’s a tad more pink than the original.
Total: 2/5 (even before I added the red.)
Curiosity of the day: Oxygen, carbon, hydrogen and nitrogen make up 90% of the human body.
.
*Updated post, new photos.

4 thoughts on “IsaDora – Pearly Caramel *

  1. Jag kollade efter Crystal Mauve idag men det fanns inte :( Men du, vill du köpa eller byta ngt med det här? Du kan få kolla på det irl först för bilderna är inte helt 100.

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

