NOTD Jelly Dream – Depend 135

Det funkade att blogga från mobilen! Yay. Har på känn att jag nog kommer trivas här på Word Press. Jag fick ett sånt bloggsug på museet, så fort jag fick en lucka tog jag tillfället i akt. Jag kan inte säga vilket museum det är, men jag kan säga att det är en gammal barndomsdröm som besannas. Att medverka bakom kulisserna när en utställning tar form, få tassa runt på ett tyst stängt museum och fråga intendenterna om allt man undrar. Höra dem berätta om sin vision och vara en del av den kreativa och kunskapsspäckade stämningen… jag har haft en fantastisk dag helt enkelt.

Jag har också haft ett fantastiskt lack på mig idag. Det här är budgetlack när det är som allra bäst. Faktum är att jag upptäckt att jag har tre backups av detta, köpta oberoende av varann under det senaste året. Det är nästan som att förälska sig i samma man tre gånger i rad med två minnesförluster emellan. Då är man helt klart ment to be.

Bildspam!

Formula/Applikation: Underbar och jämn efter två lager. Toppat med SV för hållbarhetens skull.
Förpackning: Depends pensel är inte optimal för jellylack men den funkar.
Hållbarhet: Tråkigt nog toppslits detta väldigt fort, men med ett bra topplack förlängs hållbarheten till en dag.
Färg: Oh. Yeah baby! Detta är en sån där färg som ändrar karaktär under dagen. Den växlar från orange till korall till varm mörkrosa. Finishen är som sorbet, jag vill smaka på naglarna. Vad kan det smaka – blodapelsin? Hallon/mango?
Helhet: 4/5.

I’m very happy today. I got an amazing opportunity to be part of a creative team preparing a really interesting exhibition. It’s been a dream of mine to take part in the construction of an exhibition, and it’s specially fun that it happened to be this specific museum, one of my absolute favourite places since childhood. Yay!
I’ve also had a great day polish-wise. This is budget polish at its best! I’ve actually managed to buy three backups of this on separate occasions the past year without realizing it’s the same polish. It’s pure jelly goodness, this is two layers plus Seche Vite. It’s one of those shifting shades, sometimes it’s pink sometimes coral, and right now it’s orange-y. It reminds me of something in OPI Texas collection but I can’t remember what right now..

11 thoughts on “NOTD Jelly Dream – Depend 135

    • Thanks, that makes me so happy! I follow you too :) I must do some swatch research on Texas and find out which one it is, or I’ll go nuts :)

  1. Men vilken underbar färg och jag älskar finishen. Ser smarrigt ut liksom. Jag brukar inte köpa Depend men här skulle jag kunna göra ett undantag.
    Och du, jag undrar, eftersom jag är så imponerad av dina skarpa bilder. Fotar du med systemkamera? Själv är jag inte alltid nöjd med hur bilderna ter sig och jag kör vanlig digitalkamera. :)

    • Visst vill man smaka på naglarna? Själv försöker jag minska på Depend men jag kan inte, det är så lättillgängligt.
      Vad kul att du gillar bilderna, det glädjer mig verkligen. Jag har testat med systemkamera men får faktiskt bättre resultat med kompaktkameran och bra ljus. Jag tror jag tar och mailar dig ett kort på min fotohörna!

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

