Mavala – Deep Blue

Jag brukar ha ganska svårt för blå lack, de känns sällan rätt på nageln även fast jag älskar’t i flaskan. Men Mavalas Deep Blue är ett undantag. Varför vet jag inte, jag önskar jag förstod vad det är som får vissta blå att kännas ok. Har bloggat om detta tidigare men det var innan jag fick kläm på fotograferandet så det fick bli med igen.


Formula/Applikation
: Jag är inte ett stort fan av Mavalas formula, den är lite vattnig och rinnig. Det här är två lager utan topplack. Med topplack kommer skimret fram ännu mer.
Hållbarhet: Utan topplack är det katastrofalt dåligt. Toppslits inom någon timme, särskilt om jag skriver på tangentbord.
Färg: Mörk djup blå, inte en blurple men drar åt det hållet. Massor av ljusare skimmer, kan inte avgöra om det är ljusblått eller silvrigt.
Helhet: 3/5. Minus för hållbarhetsissues.

I have a hard time finding blues I feel comfy in, usually I like blues better in the bottle. But this is an exception. I can’t understand why, must solve this blue mystery…
This is two coats with no top coat, but you really will need a good top coat with this. Tipwear is catastrophic with Mavala and this is no exception.

Do you have any problem-colours? Shades you love in the bottle but just can’t wear?

4 thoughts on “Mavala – Deep Blue

  1. Blått är flott! Blåa kan vara bland mina favoriter och det här är skitsnyggt. Tror jag skippar denna dock. Med hållbarhet så dålig så verkar det inte värt det. Jag vill ha mina lack på ett tag…..

  2. Ett tag var jag galen i blått, eller jag har varit i perioder. Ett av mina allra första nagellack var ett mörkblått krämlack från Cutex. Sen kan jag ha perioder då blått känns helt fel. Eller vissa nyanser alla fall. Tack och lov står sig nagellack så man kan liksom komma tillbaka till dem efter några år när suget kommer tillbaka igen. :D

    • Min första färgfixering var orange lack :) Det har inte gått över än kan jag säga.
      Men blå lack.. mja, mitt allra första lack var blått och det blev utskrattat i skolan, så min aversion mot blå lack på mig själv är nog betingning från barndomen. Ungar är härliga :D

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

