Pieces it is

Vad impad jag blir av er, jag hade garanterat inte gissat rätt på detta. Men visst är det Pieces! Jag har läst om det förr men aldrig sett det så självklart var jag tvungen ta med mig några hem. Det fanns en del fint att välja på, jag kommer garanterat att kika på Pieces igen.

Andrea ville se det lila, Ash Purple, så jag swatchade det. Det blev två lager och applikationen var helt okej, formulan är åt det tjockare hållet men täckande och lättstyrd.


I’m seriously impressed by you girls! Not a wrong guess. The brand is Pieces, and I will certainly check this out again. Lots of colours and I had a hard time choosing just three.

Andrea liked the purple one so I did a quick swatch, this is two coats, formula is a little thick but totally manageable. I can’t wait to try out the other ones.

10 thoughts on “Pieces it is

  1. Det ser jäkligt snyggt ut men jag misstänker att något liknande redan finns och nu ska det bli stopp på löjligt lika lack i samlingarna. Tror jag. :D

  2. Gillar färgen! Fick nys om Pieces för några veckor sedan när sambon ropade in ett gäng lack på Tradera! Har inte testat det än, men blev mer sugen när jag fick se ditt inlägg! Insåg inte att det fanns på Vero Moda…..

    • Härlig visst? Jag som brukar dammsuga tradera flera ggr i veckan, måste missat dem! :) Jag har faktiskt letat Pieces på olika VeroModasar, men det verkar som att inte alla butiker saluför dem…

  3. Det var ju jättefint!
    Jag undrar hur stor skillnad det är i lilaton, jämfört med China Glazes Below Deck? :)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

