Poo-nails!

Finally I have time and energy to swatch this. I’m feeling much better, the fever has dropped and now I’m ship shape again. I hate being sick, I become such a cry baby.
This is Caramel Camel (I love the name) from my recent Pieces haul. It does remind me of caramel. Application wasn’t perfect, it went on uneven and I needed four coats. It’s also a little on the sheer side. This is without top coat.
Doesn’t it look exactly like infant poo? I adore these ugly weird shades.

Formula/Applikation: Lite tricksig, blir lätt flammig. Detta är fyra lager utan topplack.
Förpackning: Jag gillar den faktiskt, trots korken. Om man håller den med tummen mot kortsidan blir dett ill och med bekvämt.
Torktid: Längre än medel, tunna lager rekommenderas.
Färg: Gulbrun med lite orange i. Tänk sirap, eller kolasås. Eller bebisbajs!
Helhet: 4/5. Minus för applikationen, jag gillar inte att behöva lacka mer än tre lager.

14 thoughts on “Poo-nails!

    • Jag är väldigt svag för fulsnygga fäger har jag märkt. De är spännande på något sätt. Har också märken som jag aldrig ser åt, undrar varför det blir så egentligen.

  1. Btw så går jag alltid omkring med ditt nagellack i handväskan, så det går bra att höra av sig med kort varsel om det skulle passa att ses nån gång.

  2. Nej men du!
    Snygga bilder som vanligt, men vilken gräslig färg. Det här var en alldeles för organisk brun. ;)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

