NOTD BB Couture Dragon’s Breath

Dagens nagel är ett lack jag tittat på länge länge och önskat mig innerligt. Och tack vare Nailmail har jag det nu, yay! Dragon’s Breath är BB Coutures mest sålda lack och jag förstår verkligen varför. Har försökt fota det i lite olika belysning. Det här är ett lack som har en själ.
Bilspam, yes?

Formula/Applikation: Skir formula, men det är så det ska vara för då kommer glittret verkligen fram. Detta är tre lager plus Seche Vite.
Förpackning: Skön pensel, skön kork och jag gillar verkligen flaskans form. Den känns.. rå.
Torktid: Bättre än jag förväntade mig.
Färg: Kall fuchsia. Rött och blått glitter, mumma. I dålig belysning glöder glittret ändå.
Helhet: 5/5 – mina förväntningar är mer än uppfyllda.

This is a long time lemming – BB Couture’s Dragon’s Breath, BBC’s most sold polish! And I really understand why. It’s a cold purple-y fuchsia with blue and red glitter that really pops, the formula is sheer and really allows the glitter to glow. I love it. Three coats with Seche Vite. Isn’t this just dreamy? Or is it not your cuppa tea?

16 thoughts on “NOTD BB Couture Dragon’s Breath

  1. Åhh, jag har detta lack och det är sååå snyggt på alla andra men det är tyvärr inte lika snyggt på mig :(
    Jag måste testa det snart igen för det är vackert.

  2. Åh så snyggt! Nu undrar jag varför jag inte beställde det när jag hade chansen på nailmail…typiskt.

    • Vet hur du känner dig, jag ångrar att jag inte passade på med flera lack.. :( Hoppas det blir en repris! Min BBC-önskelista är jättelång.

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

