Classics Green

Här kommer ett namnlöst budgetfynd jag gillar oväntat mycket. Som med alla budgetlack ser jag till att grunda med ett extra snällt baslack.
Det här fyndade jag i mysiga Riga i höstas. Någon mer som är lika förtjust i den staden som jag är? Den är precis lagom för en långhelg. Jag drömmer fortfarande om matmarknaden, tänk en hel zeppelinarhangar full av ostar…

Jag trivs i denna typ av gröna lack. Är det nån som vet nån dupe till detta, fast från en mer pålitlig tillverkare?


This is a nameless green I picked up in Riga last fall. I love this kind of green, it’s just right for my skin tone. It’s a wonderful city and I see myself going back for another stroll at the gigantic food market. And off course to buy more polishes!
Does anyone know a dupe for this from a more reliable brand?

4 thoughts on “Classics Green

  1. Spontant tycker jag det är ganska likt “HD Nails” av Sinful Colors. Ljus i foton och skärminställningar påverkar ju alltid färgen så det kanske inte är en exakt dupe, men rätt nära iaf.

  2. Jag börjar finna mig själv mer intresserad av kuriosan än lacken, tänka sig! Vad var det där om hangarer fulla av ostar? Me like a lot! (P.S. jag har ingen bra lacklösning åt dig, men fint var det.)

    • Oj det var som! Då får jag öka kuriosafrekvensen igen. Riga har Europas största matmarknad, inhyst i sex zeppelinarhangarer från trettiotalet. Mat, historia och ovanlig arkitektur i ett!! Om det gick att köpa lack bredvid hangarerna skulle det vara perfekt ;)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

