Kicks Fab Jean

Här är en böna som smäller högre än Studio 54. Och som enligt Kicks själva kommer vara en av höstens nageltrendfärger tillsammans med grått och en till färg jag inte kommer ihåg, kan det ha varit silver? Jag är som teflon för trender. Men jag gillar Fab Jean, trots att jag mycket sällan trivs med blått på naglarna. Det här är en rätt ofarlig och snäll blå.

Kollektion: Höst 2011
Applikation: 2 lager, mycket tjockare formula än det förra Kickslacket. Kan funka med ett lager om man får precis rätt mängd färg på penseln. Depends överlack för att få fram skimret.
Torktid: Normalsnabb. Betydligt bättre än Studio 54.
Finish & färg: Jag har hemsk belysning hemma just nu så jag  lovar inte att min beskrivning är ackurat i dagsljus. Inomhus är det en mild mellanblå med gula undertoner, inte turkos men en liten bit på väg dit. Silverfärgat och turkost mikroskimmer, det turkosa syns inte på nageln dock. Tittar jag riktigt noga tycker jag mig se lite rosa skimmer också.
Av någon orsak påminner det här mig om gummidelarna på en tandborste.
Totalt: 2,5/5 för egen del, men gillar man blått dömer man nog annorlunda.

För egen del kommer jag nog använda Fab Jean som bas till diverse holos och glitter. Jag testade med ett par Kleancolors.

15 thoughts on “Kicks Fab Jean

  1. Färgen i sig är väl inte så exalterande men snygg var den som bas! Och ja, den är ju en trevlig blå för sig själv med, jag menar inget annat, men inte så att man hoppar till och känner att man måste ha den NU!.

  2. Snyggt! I dag köpte jag ett nytt lack igen, ESSIE(jag-u-are)den sitter på mina naglar o tånaglar nu. Jag är fullständigt kär i den här färgen.

  3. Ursäkta att jag inte svarat på din kommentar! Det tog mig ca en eftermiddag-kväll att måla alla nagelhjulen och sedan ytterligare en dag att klistra upp “naglarna”. Jag hade ett ganska dåligt klister så det var lite knepigt. Ett stabilt klister som torkar fort är att föredra :)

    • Ingen fara, jag har inte varit online på ett bra tag :) Jag är jättesugen på att testa, undrar om det funkar med lösnaglar istället för hjul. Karlssons klister klarar allt :D

  4. Pingback: Dark water marble « Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

