Kicks Studio 54

Det första Kickslacket jag testar är också det jag vet jag kommer gilla minst. Tänkte få det överstökat eftersom jag vet att jag inte ser klok ut i varma gula toner. Men på rätt händer skulle nog Studio 54 vara riktigt fin, den ropar inte riktigt höst men inte högsommar heller och är ett perfekt augustilack.

Kollektion: Höst 2011
Applikation: 2 lager, lite tunn formula som påminner om Mavalas en smula, dock inte lika rinnig.
Torktid: Skulle jag ha detta till en hel manikyr är snabbtorkande hjälpmedel ett måste. Trots tunna lager blir det lätt hack fortfarande efter en halvtimme.
Finish & färg: Är det guldgult eller gult guld? Någotdera. Jag får China Glaze Lighthouse-vibbar, fast mer dämpat. Finishen är farligt nära frost i vått tillstånd men när det torkat försvinner streaksen.  Annars kan jag inte riktigt sätta fingret på vad det är för finish… just denna typ tycker jag är hemskt svårklassificerad. Är det metallic? Är det mikroskimmer? Någon kollega därute som vill hjälpa mig klassificera, maila mig så skickar jag den!
Totalt: 2/5

This is one of the polishes from Swedish beauty supplier Kicks’ new line of polishes. The line will consist of 40 polishes to start with, they are toulene and formaldehyde free and made in Sweden.

14 thoughts on “Kicks Studio 54

    • Ja, hade nog hoppat över den själv också, fast jag tycker det egentligen är en snygg färg.. önskar jag kunde bära gult. Första rösten på metallic!

  1. Är sjukt kass på finishar, så jag vet ej. Men jag tyckte det var fint, jag som nyligen insåg att jag visst gillade gult på naglarna (kul att man utvecklas).

  2. A du, den var inte helt enkel! Metallic-lack “ska” ju ha skimmer i en avvikande färg, gärna silver, och det ser jag inget på bilderna iaf så det utesluter jag… Sen ser det ju ut som ett foillack i flaskan men på naglarna är det lite åt frosthållet ändå… så det kanske landar i ett foillack med problem med pensellinjer. Men man skulle nog behöva se det i verkligheten för att vara säker :) I brist på bättre kan man alltid kalla det mesta för skimmer ;D
    Färgen skrek påsk för mig, rolig, men lite för mycket guld i för att vara mitt i prick :)

    • Inte alls enkel! Tänkte göra det enkelt för mig och kalla den skimmer… men hur kul är det ;) Hade ingen aning om hur man definierar metalliclack, tack!!

  3. Jag tycker det ser helt okej ut! Finare än jag trodde i alla fall. Hade varit kul att hälsa igår. Fast jag var iofs snorig och osocial så kanske bättre att ta det en annan gång. :-)

    • Jag vaknar inte riktigt förrän efter ett par starka koppar och absolut inte före kl halv tio, så jag var inte heller i form :) Hur smart är det förresten att jag ser fram emot dina swatches fastän jag har lacken själv :D

  4. Det här kan jag nog tänka mig även om jag inte heller passar helt hundra i den nyansen. Gillar färgen som den är så jag kanske inte bryr mig om att det inte passar mig. :)

    • Tror faktiskt detta skulle vara betydligt snyggare på dig än på mig. Jag brukar också strunta i hur väl det passar, men just denna nyans ser ut som döden på mig..

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

