Broken NYX from Beauty Joint

A while ago several bloggers, Nihrida for instance, shared their experiences with Beauty Joint’s handling of Kleancolor bottles. Some were defective, some leaked in transit. At the same time I has my first BJ-order in the mail, and this is what fell out of the package when I opened it. The Kleancolors were all intact, but one of the NYXs I ordered was broken in the most peculiar way. The bottle itself is intact but the bottom part of the cap was crushed and there was substantial leakage. It was salvageable though and I never wrote to Beauty Joint’s customer service about it, I was too busy at the time.
I guess this means this issue is not limited to Kleancolors. Next time I order from BJ I will make sure to remind them to screw on the caps and not send defective bottles..

Do you think I should have asked for a refund for this bottle?

12 thoughts on “Broken NYX from Beauty Joint

      • Japp. Jag vet inte om du såg mitt inlägg om min första leverans från dem? Det var korkar med perfekta cirkulära hål uppepå (!!), korkar som spruckit, ett flertal med nagellack i gängorna och några som såg ut att ha varit använda förut. Visst, alla som hade kladdiga gängor måste varit öppnade förut, men en del hade väldigt låg lacknivå i flaskan.
        Enda anledningen till att jag inte klagade då var att det var billigt.

        • Såg inte det första, men det andra där du skrev att det inte var lika illa som första ggn.. herregud, cirkukära hål?? Det låter helt sjukt. Jag tycker absolut du ska skriva till dem… vet inte om man kan reklamera, men de bör veta hur missnöjda vi är..

    • Mja… alltså, har man inga seriösa KC-behov så finns det bättre ställen att lägga sina pengar på. Konsumentmakt är ett ord som surrar i mitt huvud idag.

  1. Undrar ju hur sjutton de gör när de paketerar flaskor på BJ?
    Hur går korken sönder SÅDÄR? Skumt.
    Och ja, tycker du ska skriva till dem.
    Ju fler klagomål, ju större chans att de faktiskt skärper till sig…
    Man ska inte behöva betala fullpris för en flaska som ser ut sådär enligt mig.

    • Ja ellerhur? Hur bär de sig åt för att det ska gå söner just på detta skumma vis? Man vill vara en fluga på väggen på deras kontor. Jag misstänker att de får in defekta flaskor från början, kanske billigare…
      Ska nog maila dem i helgen, känner mig peppad nu :)

  2. I think you should let them know about it. It has happened too many times… And yes, I think you should ask for a refund, you payed for a new and undamaged bottle. Hope you payed via PayPal.

    • I’m beginning to wonder if there are any satisfied BJ-customers.
      I did use PayPal, and I’m wuite convinced I’ll write to them about it. Consumer power..

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

