Dark water marble

Plokade fram ett par blågrå lack för att äntligen göra en ombremanikyr jag varit sugen på, men det slutade med att jag testade water marbling istället. Cactus har visat så många fina att jag blivit supersugen på att testa själv. Ville ha något dämpat och diskret och det blev en kombination av China Glaze Phat Santa, Kicks Fab Jean och Kicks Metro Grey på Ink Heart. Men jag är inte nöjd så det åker av… få se vad som får följa med till jobbet imorgon istället.
Men det var hemskt kul, trots hemsk cleanup. Rekommenderas verkligen, fast inte utan ren aceton!

Tried out water mabling for the first time, after surfing Cactus’ blog. I wanted something muted and ended up with combining China Glaze Phat Santa, Kicks Fab Jean and Kicks Metro Grey on top of Ink Heart. It was great fun, will definitely try it again! But next time I’ll make sure I have pure acetone at home because cleanup was a nightmare.

 

 

14 thoughts on “Dark water marble

  1. Strålande första försök tycker jag! :) Och även att tejpa runt fingrarna blir man bättre på efter några gånger. Jag brukar numera lyckas tejpa så jag inte behöver städa mer än nått enstaka finger :)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

