NYX Girls Ink Heart

Jag är nog rätt avvaktande som person. Observerar och kontemplerar och är hemskt svårflörtad. Tyvärr verkar det draget hos mig gälla även för nagellack för det är först nu jag kommer överens med riktigt mörka lack – och inte bara kommer överens, det håller på att bli ett riktigt svårt sug. Minns ni till exempel Mavalas nästansvarta kollektion för några år sen? Den skulle jag ge vadsomhelst för att få tag på nu. Lika så Here Today Aragon Tomorrow och andra spegelblanka skönheter.

Grävde djupt i Helmer oc kom upp med det mörkaste blå jag äger – NYX Girls Ink Heart, som jag fick från en swap en gång och inte alls uppskattade då. Men nu är det himmelskt! Tyvärr blev det inte så många bra bilder men det här är ju en välfotograferad sak.

I’m the careful contemplative sort of person, don’t throw myself into things. Apparently that goes for polishes too. Remember the really dark polishes we were showered in a couple of years ago, like Here Today Aragon Tomorrow? Back then I was sceptical… but now I have serious cravings. Very serious cravings. So I was very happy to find NYX Girls Ink Heart in my Helmer.

Collection: Don’t know
Application: 2 thin coats is minimum but formula is nice and buttery, no issues at all. This is topped with Seche Vite.
Dry time: Normal
Finish & colour: Lovely.. I want to call this a jelly but I don’t know if it is. It certainly feels jelly, nice and squishy. Ink Heart really describes it well.
Total: 4,5

Dagens kuriosa: Det amerikanska ordet för älg, moose, kommer från det indianska ordet moz som betyder kvistättare.

14 thoughts on “NYX Girls Ink Heart

  1. Det är verkligen vackert! Mörkt blå är en stor favorit hos mig just nu. Jag har ett CND som heter Inkwell och är så mörkt blått att det verkligen ser svart ut. Det är en otrolig skönhet som jag ännu inte har visat på bloggen men som jag verkligen längtar till.

  2. Pingback: Dark water marble « Lacky Nails

  3. Mavala Mystic colours som kollektionen hette köpte jag på brittiska ebay, och den verkar fortfarande gå att få tag på. =) Fragrance Direct har alla färger utom Burgundy…

  4. Pingback: China Glaze Skyscraper « Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

