Color Club Artsy Crafty

Imorse slängde jag mig över Color Clubs Artsy Crafty från höstens kollektion Back to BoHo. Har inte hunnit se så många swatches på detta så jag var hemskt nyfiken. Och Artsy Crafty svek inte, det är precis vad jag hade hoppats på! Kall grön som får mig att tänka på riktigt mörka tallbarr… måste göra den jämförelsen. Inget varmt i det alls, så för den som letar ett mörkgrönt lack men inte vill ha de gula undertoner som finns i till exempel OPIs Uh-oh Roll Down the Window eller CG Westside Warrior är detta ett toppenalternativ.

I haven’t seen so many swatches of Artsy Crafty from Color Club’s fall collection Back to BoHo, but once I got it on my nails it was everything I had hoped for. A cool dark green with no yellow undertones, a very good alternative to those looking for a cool-toned alternative to for example CG Westside Warrior or OPI Uh-oh Roll Down the Window. 

Collection: Back to BoHo 2011
Application: Three coats, ok formula but a little thick. I got a little tip shrinkage when I combined it with SV.
Dry time: Normal
Finish & colour: Dark green that looks almost gray in yellow lamp light. Outdoors it shows a little blue tone, this is definitely a cold green.
Total: 5

Curiosity of the day: French was the official language of England for over 600 years.

9 thoughts on “Color Club Artsy Crafty

  1. Åh, så fint lack! Har börjat gilla mörkgrönt. ;)
    Sv: Kommer inte ihåg vad det hette, men det var mörkare silver utan glitter, ej holografiskt, miniflaska. Finns på typ IcaMaxi och Coop. ;)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

