Green Skittle

När jag kollade igenom samlingen efter gröna lack som liknar Artsy Crafty, och alla de mörka gröna lacken stod där bredvid varann och hängde, kände jag för en höstgrön skittle. Är inte helt nöjd med mixen dock, borde nog tagit lack som var lite mer olika varann, det här ser ju mest ut som en dum jämförelse än en skittle… Men grönt är skönt!

When I was looking through my dark greens for dupes to Artsy Crafty I decided to try a dark green skittle. I’m not totally happy with it, maybe I should have used greens that were a little more different.. this looks more like a bad comparison than a skittle. But one can never get too much green!


Jag är så missnöjd med alla bilder jag tar på sistone, och med hur mina händer ser ut på bild.. alldeles rynkiga och nagelbanden ser röda och arga ut, fast de inte alls ser ut så i verkligheten. Jag ser ju ut att ha hundra år gamla fingrar.. har ni också små rynkor runt naglarna?

Im so unhappy with how red and ugly my cuticles look on pics and how wrinkly my fingers are. They aren’t in real life!  Do you have little wrinkles around your nails?

Curiosity of the day: There are on average 97,000 km in blood vessels in every human.

29 thoughts on “Green Skittle

  1. Himla snyggt tycker jag! Jag har länge varit sugen på en skittle, och nu måste jag nog se till att göra en. Undrar vilken färg bara…

    Har du testat att smörja händerna och nagelbanden precis innan du fotar? Om inte jag gör det ser händerna för hemska ut på bild, även om de ser OK ut i verkligheten.

    • Nästa skittle för mig blir nog grå.
      Hm, jag tycker inte det hjälper riktigt… men jag har slarvat över sommaren, kanske bara är hösthänderna som är påväg tillbaka.

  2. Många snygga gröna färger! Jag har också problem med små rynkor och torra nagelband. Smörjer med olja och serum varje dag, speciellt innan jag fotar, men det hjälper inte alltid. Vårt torra klimat har nog en stor del i det hela…..

    • Ja, det är klimatets fel! Jag håller inte på att bli gammal :) vad använder du för serum? Jag kör på Nail Food men tycker inte det hjälper riktigt.

  3. Fina gröna lack! Jag har märkt på fotona jag tagit på sistone att det ser lite väl rynkigt ut, det kanske är dags för mig att bekanta mig med en handkräm.. =)

  4. Tycker inte att dina händer ser ut som hundra svåra år, bara så du vet! Jag har också massa rynkor runt naglarna, och på fingrarna i övrigt. Ibland har man väl lite otur med ljus och vinklar bara, så det syns extra bra.

  5. Lite uppmuntran: jag tycker det var supersnyggt och du har jättefina både nagelband och händer! Vore kul med något liknande i lila! Trevlig höst!

  6. Jag måste säga att “what the same”. Jag tittar på de vackra färgerna. Och inte är det något fel på dina naglar/nagelband/fingrar! Jag har också runkor runt nagelbanden…och för övrigt är varenda av mina nagelband /naglar ojämna :( har fixat mina naglar en gång och hon tyckte det var jobbigt att varenda av mina naglar hade en egen form…får göra ett inlägg om det kanske så du har något att jämföra med ;)
    Mine are terrible!
    Ah just det…en sak till…du tar jättefina kort på din konst!

    • Ja! Skulle vara jättekul om du gjorde ett lackinlägg! Egentligen tycker jag att imperfektion är mer spännande och vackert än perfektion.. ska försöka hitta tillbaka till det synsättet. Tack för att du påminner mig att det är konst :)

  7. Hej, jag såg hos Sminkan att du hade Finger Paints Cordur-Orange på väg hem till dig; får man fråga var du har köpt det ifrån? Jag hittar det ingenstans. :-/

  8. Pingback: My Nail Polish Online » Blog Archive » Skittle nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

