Kleancolor Holo Pink *

Här ligger jag och hostar och är alldeles mörbultad. Jag är inte bra på att vara förkyld med värdighet – nej, jag gnyr och gnäller och är helt odräglig. Kräver citronsaft och Star Trek på löpande band. Som tur är har jag lite mer energi idag så jag kunnat distrahera mig med lack. Greppade ett av mina otestade Kleancolors – Holo Pink. Det här är inte så holografiskt alls måste jag säga, i alla fall inte inomhus. Den är väldigt sött rosa, en sån där färg som man inte riktigt kan ta sig själv som allvar som vuxen kvinna när man har på sig. Just därför gillar jag den. Det här skulle varit mitt absoluta favvolack när jag var fem och ALLT skulle vara rosa, och jag drack Fanta för det var den läsk som var närmast rosa i färg.

Lying in the sofa with a nasty cold, feel like I’ve been hit by a truck. I totally lose my dignity when I’m sick, I whine and become totally obnoxious, demanding lemon juice and Star Trek all day long. Thank heavens I have a little more energy today so I can spend some time with my polishes. I chose one of my untried Kleancolors – Holo Pink. This is not holographic at all, at least not indoors. And it’s one of those shades of pink you just cannot take yourself seriously as an adult while you’re wearing. I think that’s why I like it so much! This would have been my favourite polish when I was five and wanted everything to be pink, and even chose Fanta because it was the soft drink closest to pink.

Collection: One of six “holos”.
Application: This is two coats and application was a little glue like but still easy.
Dry time: Horrible. This just doesn’t dry… I think you need to wait a long time between coats and use quick-dry drops. Will try this method next time. (Ok now I have tried using thinner coats, and it dried much faster with three tin coats.)
Finish & colour: Semi-transparent barbie-pink base with prismatic glitter. I don’t know if it shines in sunlight, but it doesn’t pop indoors. Looks very sweet on the nails. I like it a lot,
Total: 3/5
Curiosity of the day:
  The Bible has been translated into Klingon.

* Post updated with new photos.

13 thoughts on “Kleancolor Holo Pink *

  1. wow, vilket läckert rosa lack, jag är svag för dessa. Detta på tårna att visa upp i flip flopsen en varm sommardag(slut på sommaren nu-tyvärr). Spana in Essie(Jag-U-Are) ett favoritlack hos mig just nu.

    • Sockersött liksom :) Men visst är det ett sommarlack, tyvärr. Längtar också tillbaka till flipfloptiden… Jag U Are är läckert, jag är mkt för rött just nu.

  2. Hyperrosa är inte min kopp te egentligen, men det kommer säkert sluta med att jag skaffar det ändå bara för att det är hologlitter i det :)

    Gillar verkligen Curiosity of the day förresten, jätteroliga små bitar av onödigt vetande :D

  3. Sv: Muffinsreceptet är toppen, så himla enkelt! ;) Tekoppen är benporslin från Gustavsberg. Jag har fått den av min mamma och den är jättemysig att dricka te ur.

    Underbart rosa lack förresten, jag är själv löjligt förtjust i såna där “barnsliga” lack =P

    Hoppas du kryar på dig, jag är också förkyld och idag tänkte jag bara sitta i soffan framför tv:n och försöka styra upp mina trista, avklippta naglar =)

    • Älska Gustavsberg! Letar efter den perfekta témuggen :) måste ha när det är förkylningstider ju. Té och manikyr är det enda som hjälper när man har bacillinvasion…

  4. Pingback: Color Club Wild and Willing over Kleancolor Holo Pink « Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

