Misa – The Great Green Whatsit

Ja ungefär såhär länge kunde jag hålla mig ifrån Misas vinterkollektion Surreal Escape. När jag såg flaskbilderna hos Scrangie kastade jag mig över TD, som dessutom har rea på både Misa och Essie just nu. Om nån är sugen så passa på vetja.
Hursomhelst fick jag hem två av de tre duokroma lacken i Surreal Escape och jag hade skyhöga förväntningar på The Great Green Whatsit. I flaskan växlar det mellan grönt, turkost och lila och har små guldblippar… bilder först.

Ok couldn’t wait longer, had to try on duochromatic The Great Green Whatsit from Misa’s winter collection Surreal Escape. As soon as I saw Scrangie’s bottle pics I checked TD and found them! Plus they have a sale on both Misa and Essie right now, check that out.
Anyways, I ordered two of the three duochromes from Surreal Escape and I had very high expectations on The Great Green Whatsit. In the bottle it flashes purple, green and turquoise with teensy golden glitter… pics first.

Ja, som ni ser knappt något av det duokroma på nageln. Det här blir en rätt mild turkos med lite diskret men synligt mikroglitter. Bilden under flaskbilden är mest färgtrogen, jag försökte vrida och vända för att få fram några andra färger men det fanns inga. Trots det är det här ett vackert lack, om man inte förväntar sig det duokroma. Fast för mig går det bort för jag kan sällan trivas i blå lack.

Well, as you can see there is almost no duochromatic effect on the nails. The second pic is most color accurate. This turns out to be a pretty turquoise with a little bit of golden micro glitter in it that is visible but discrete. It’s a beautiful polish, if you’re not expecting a duochrome. But it’s not for me, I rarely feel comfy with blue on my nails.

Collection: Surreal Escape, winter 2011
Application: This is three coats and SV. A little sheer but okay. I get a little shrinkage with SV but it’s not really visible irl.
Dry time: Normal, with thin coats.
Finish & colour: Bluish turquoise, very mild and wearable, with a little golden micro glitter.
Total: 3
Palindrome of the day
:  As I pee, sir, I see Pisa

UPDATE – Är det nån som vill swappa? Jag kommer nog inte använda detta igen och vill hellre att det får ett bättre hem!

12 thoughts on “Misa – The Great Green Whatsit

  1. Vad lustigt, jag har ett frankat lack på mig just nu som ser identiskt ut…

    Fin turkos, men vad tråkigt att det duokroma inte ville visa sig bättre. Men då kan jag ju stryka detta från vill-ha-listan.

      • Ja, det är ett frankat hololack jag blandade till igår.

        Miljöskadad som jag är från bloggandet fotar jag ju fortfarande varenda manikyr jag gör. Det här har jag försökt fota i alla möjliga vinklar och ljus hela dagen men lyckas ändå inte fånga något holo på bilderna.

        Sitter och är lite avis på alla dina fina bilder, du är sååå duktig på att fota.

        • Å jag vill se det!! Vad härligt att du är bloggskadad, det är en bra sorts skada tycker jag. Fast att fota holo har jag nog aldrig lyckats med…

  2. Hela den här kollektionen är på väg i posten till mig. Synd att det inte var mer duokromt men färgen är helt underbar! Så jag lär nog älska det ändå :)

  3. Eftersom detta jämfördes med Wet n Wild – Caribbean Frost kände jag att jag kunde vara utan det. Turkost är inte my thing. Men det ser apfint ut i flaskan.

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

