OPI – Need Sunglasses?

Igår hade Hudik varmast i landet, riktig sommarvärme, och eftersom jag inte var där men min kusin är det är jag dödligt avundsjuk. Som ett extra hån från universum råkar jag idag ha på mig ett solgult lack med ett idag ytterst irriterande namn – Need Sunglasses? Nej, jag behöver inte några solglasögon… för i ©$£!! Det är mulet här i fjollträsk.

I’m jealous of my cousin, whose town was the warmest in Sweden yesterday, way above normal temperatures for fall in Sweden. And this wonderfully yellow polish mocks me today… no, I don’t need sunglasses! Thank you very much.

Collection: Bright Lites
Application: This is two coats and SV. I see now that I should have used three, but those streaks don’t really show irl. For a yellow, this applied like a dream. Not chalky at all! I think I will add this to the Top Application category.
Dry time: Good.
Finish & colour: Warm dandelion-yellow creme.
Total: 4
Curiosity of the day: Shakespeare’s works contain first-ever recordings of 2,035 English words, including critical, frugal, excellent, barefaced, assassination, and countless.

Oh and did you know that Dandelion comes from french dent-de-lion, which means lion’s tooth?

17 thoughts on “OPI – Need Sunglasses?

  1. Precis vad jag hade behövt för att kanske lyckas bortse från att jag sitter inomhus…både idag och igår. Baaahh.

    Men fint lack! Man kan aldrig få för många gula imho =)

    • Sol på naglar, sol i sinne, även om man är inne… ellerhur? :)
      Jag kan nog tänka mig att älska gult lika mycket som grönt. Men berätta inte det för de gröna lacken!

  2. Lejontand, visste jag inte. Tänk vad man lär sig genom att surfa på nagelbloggar :-D
    Konstigt att Dandelion är baserat på franska samtidigt som maskros på franska heter något helt annat, pis-en-lit, dvs kissa i sängen!
    Kanske passade det bättre med lejon för engelsmännen ;-)

  3. Efter att inte ha läst eller tittat på några nagelbloggar på länge så har dagens titt hos dig fått mig att lägga till flera lack på önskelistan :) Dina bilder gör att jag vill ha alla lack du visar!

    • Hej! Det var ett tag sen man såg dig :) Vad underbart att jag kan plantera lite nya lack på önskelistan :)
      Saknar dina swatches förresten!

  4. “Oh and did you know that Dandelion comes from french dent-de-lion, which means lion’s tooth?”

    Well, now I do. :D And I’ll say it again — this is a super pretty yellow and you pull it off well. :)

  5. Pingback: Jelly sandwich for little baby Linnea | Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

