Misa – Phazers on Stunning

Ja, det finns inte jättemycket nytt att säga om Phazers on Stunning. Det mesta är sagt. Fin, men lite för skir och lite för lite duokrom effekt. Jag tycker ändå om den, skiftningarna är diskreta och det gör att den funkar på jobbet. Jag har inte färkorrigerat bilderna, det gröna är alltså inte förstärkt fastän det kanske verkar så. Förresten älskar jag namnet, trekkie som jag är.

There is not much to say about Phazers on Stunning that hasn’t been said. It’s a nice polish, but too sheer and the duo-chromatic effect doesn’t pop. But I still like it, it’s discreet and work-appropriate and that’s not very usual for a green polish. And it’s always nice to have a little Star Trek on your nails.

Collection: Surreal Escape 2011
Application
: A little sheer, I think this is four coats. Not top coat.
Dry time: A little too long to be comfortable.
Finish & colour: Duo-chrome with flashes of green, warm brown and gray. Tiny micro shimmer, I can’t make out if it’s silver or gold.
Total: 3,5/5
Curiosity of the day:  In 1980, the city of Detroit presented Saddam Hussein with a key to the city.

8 thoughts on “Misa – Phazers on Stunning

  1. Sv; Vet många som använder och gillar det, så jag tror att det bara är min flaska det är fel på faktiskt. Det har betett sig såhär ända sedan jag köpte det så jag har nöjt mig med att bara använda det till att göra leonaglar eller liknande. Så i förrgår tänkte jag att jag får ge det en chans till men det fick jag ju ångra haha :)

    • LOL! Jag vill också ha det, tänk vad praktiskt :D Jag testade PoS ovanpå Milani Hi-Tech igår kväll, det tog fram det gröna lite extra!

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

