OPI – You Don’t Know Jacques.


Jag har blivit helt hooked på P1. Hur många vuxenpoäng ger det? Måste tipsa er om en dokumentär jag blev tipsad om: PMS-monstret. Är du ett PMS-monster? Känner du också igen dig i intervjuerna? Det här är förresten ett av de lack jag är gladast åt i swappen, jag tycker det är så milt och vackert. Har ni någon favorittaupe?

This is one of the polishes I’m happiest about in the swap. It’s such a beautiful and mild colour. Do you have a favourite taupe?

Collection: La Collection De France, fall 2008.
Application
: Smooth, this is two coats and Seche Vite.
Dry time: Okay
Finish & colour: The ultimate taupe creme?
Total: 4/5
Curiosity of the day: The word “taupe” derives from the Latin name for the European Mole, Talpa europaea.

27 thoughts on “OPI – You Don’t Know Jacques.

  1. Inte vuxenpoäng – gummapoäng :D :D
    Tack för att läsa min blog! Jag ska följa din också. Dina bilder är kanonbra!!! Har du en lightbox eller var tar du dom?

  2. Har fler taupe-lack än jag behöver, men kan nog inte utse någon klockren favorit. Det här är ju en klassiker!

    Och pms-monster – oooh ja! Jag kan verkligen bete mig som en mentalpatient när det är dags. Börja grina för att jag inte vet var jag vill äta lunch osv. :-)

    • Jag har bara två taupelack, det måste bli ändring på det!
      Alla som tycker PMS är feministtjafs borde lyssna på den här dokumentären :)

  3. Lyckligtvis är chokladcravings det enda symtom jag får, så hade det varit aktuellt hade jag ju fått problem att titta på lacket… :D

    Plus att jag aldrig riktigt greppat det där med vuxenpoäng-är det bra? Ska man ha dem eller ska man undvika..? *förvirrad*

    • LOL faktiskt.. nougat så in i nordens. Vad sugen jag blev på det nu.

      Jag vet faktiskt inte om vuxenpoäng är bra… det är nog lite subjektivt. Måste ta mig en funderare.

  4. Pingback: And the correct answer is… | Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

