LA Girls Party Animal

I helgen var en god vän och hälsade på oss i Sthlm, och vi tog en runda i vackra Hanstareservatet norr om stan. Denna människa är ett vandrande uppslgsverk i floristik och visade upp en fantastisk liten svamp som växer på granbarr. Barrbroskskivling heter den. Varje svamp lever alltså på näringen som finns i ett enda litet barr! Och bara på gran, tallbarr gillar den inte.

This week end a good friend was visiting in Stockholm and we took a stroll in the beautiful Hansta forest. This person is a living encyclopedia of floristics and found us a specimen of a fungus that grows on individual spruce needles. Each little fungus lives on the nourishment of one tiny needle! And it has to be Spruce, Pine won’t do for this little shroom.

Men vidare till dagens huvudperson, Party Animal från LA Girls som jag fick hem förra veckan. Jag har kollat på denna fining länge hos bl a Scrangie. Den är mycket ljusare än jag hoppats på, men jag trivs i den ändå.

Onto the main charachter. This is Party Animal from LA Girls, that found its way home to me last week. I’ve been peeking at this beauty queen a while, and I like it even though it’s much lighter than I had imagined from swatches, for example Scrangie‘s.

Collection: Rock Star
Application: Two coats, but three thinner coats would probably be better than two thick.
Dry time: A little longer than what I think is comfortable, but not horrible.
Finish & colour: This reminds me of a BB Couture polish, but I don’t know which one. It’s a vampy burgundy with tiny silver glitter, I’m not sure if the base i a jelly but it’s not totally opaque so the tiny glitters are visible even after two coats. But I was under the impression this was much much darker than what it is. This is definitely not an almost black.
Total: 4/5
Curiosity of the day: Scientists have found specimens of Norway Spruce in the mountains in western Sweden, which at an age of 9,550 years are claimed to be the world’s oldest known now living trees.

Nedan är bilden från igår, Party Animal med ett lager NYX Girls Gilded Glitter ovanpå (snyggt fångat, Chaosophia ;)). Jag fick inte fler bilder på denna kombo, men visst är det vackert? Jag hade det en hel dag och älskade det. Gilded Glitter kommer att återkomma många gånger, det kan jag lova! Hel resencion på Gilded Glitter kommer inom kort!

This is the pic from yesterday, Party Animal with a layer of Gilded Glitter from NYX Girls. Believe me, Gilded Glitter will return many times on this blog. It might be the queen of all topping-glitters! Full review of Gilded Glitter coming soon.

8 thoughts on “LA Girls Party Animal

    • Jag med, verkligen. Underbart på alla sätt förutom den lite långa torktiden. Men gilded glitter är nåt alldeles särskilt ändå, aldrig haft nåt liknande.

    • Jag dreglade lite också :D Rakt på naglarna! Stortrivdes i båda, och har testat Gilded Glitter ovanpå ett nudelack också, det var oslagbart lyxigt.

  1. Gilded GLITTER (jag skrev ju fel i förra inlägget!) är ju helt fantastiskt. Jag dog ju när jag såg det hos Sminkan, så varför har jag inte skaffat det ännu? Galenskap.

    För övrigt tycker jag att Party Animal är grymt snygg.

    • Hm, jag tror faktiskt att samma lack har två olika namn, för jag har sett namnet Gilded Gold på många ställen också. Men på alla bilder är det samma lack! Skaffa skaffa, du kommer inte ångra dig!

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

