China Glaze Skyscraper

Idag blir det ett inlägg från arkivet.
Hm.. ni vet mig och blå lack, det funkar liksom inte. Jag gillar det i teorin, jag gillar till och med att se det på naglarna en stund, men det måste av inom några timmar. Det ska vara något alldeles extra för att jag ska trivas i blått, till exempel som NYX Ink Heart eller Barielle June Bug, och även då blir det sällan mer än en heldag. Skyscraper var just ett sånt lack som funkar i teorin men inte i praktiken, så det åkte av rätt snabbt, trots att det är vackert. I teorin.

Today it is a post from the archive.
You know me and blue polish, we don’t really hit it off. I like it in theory, I even like to see it on my nails for a while, but for a few hours maximum. It has to be something really special for me to wear blue a whole day, like NYX Ink Heart or Barielle June Bug. But China Glaze Skyscraper turned out to be one of those blues that work in theory but not in practice, so I removed it quite quickly, although it is beautiful. In theory.

Collection: Metro, fall 2011
Application: This is three thin coats, but two would have been enough. Top coat is needed, this dries gritty.
Dry time: Normal
Finish & colour: Blue jelly with lots of tiny silver glitter. There is no blue glitter in there, it’s silver glitter covered in blue polish.
Total: 4/5
Curiosity of the day: Fingernails grow four times as fast as toenails.

17 thoughts on “China Glaze Skyscraper

  1. Jag ÄLSKAR blåa lack. Och Skyscraper sparar jag till ett speciellt tillfälle eftersom jag tycker det ser så festligt ut. Jag blir lockad av att använda det redan nu när jag ser dina bilder. :)

    • Precis så gör jag med Color Club Wild and Willing, spar det till nåt riktigt bra tillfälle :) Det är ju så vackert ju.! Skyscraper är också vackert, jag önskar verkligen att jag trivdes i blått. Tror du kommer älska det :)

  2. Jag har också varit tveksam till blåa nagellack men nu börjar jag ändra inställning. Lackade mina naglar med Navy Baby från Sally Hansen idag och shit vilket vacker lack!!

  3. Jag tror jag lider av samma skumma sjuka-glor på alla blå lack och köper fler än jag borde och sen när jag använder dem så är det oftast “njääääehh….”

    *inte fatta*

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

