Nine months +

Apropå det här med att blogga om annat än nagellack!
Förutom lackfotograferandet gör jag en del annat med kameran också. I somras fotade jag till exempel min bästa väns bröllop. Det är något alldeles extra att fota någon som står en så nära på en så speciell dag och jag blir rörd av blotta minnet. Söta skor hade de också!

Idag har de lyckliga tu rört sig i mitt huvud konstant och jag har gått omkring med ett enormt fånigt leende på läpparna. Inatt kom nämligen deras första barn till världen! En perfekt liten älva med uppnäsa och tio fingrar och tio tår. Grattis på födelsedagen, lilla fröken W! Tant Mona lovar att alltid ha godis i handväskan.

Nu behöver jag idéer! Vad tycker ni den lilla ska få för välkomstpresent till världen? En dagstidning från sin födelsedag att läsa när hon är 18? Ett frankenlack döpt efter sig? Några torkade höstlöv från sin födelsedag i en tavla? Hjälp mig tänka ut något riktigt bra!

My best friend had her first baby tonight! A perfect little girl! Help to to think of the perfect welcome-to-the-world gift for her.

12 thoughts on “Nine months +

  1. Jag skulle också behöva bra tips! Har en vän som väntar första barnet om en månad. Total stiltje på idéfronten så jag kikar tillbaka här om ett par dar och hoppas på massa bra idéer :)

  2. Åh vad kul att få fixa en fin present! Jag har ett tips. Vad sägs om ett litet album där du klistrar in en massa saker som hände det året hon kom till världen, lite roliga saker från tidningar, foton på hur hennes föräldrar såg ut det året hon föddes, foton på henne som nyfödd (om det finns några) och på dig. Kanske ett brev som du har skrivit till henne på en sida? Kanske några kuponger som hon kan använda i framtiden, typ “när du fyller si och så ska jag göra din första manikyr på dig”. Du kan ju göra det riktigt fint som en scrapbook. Det skulle nog vara kul för henne att ha när hon blir äldre. Det blev lite rörigt men jag hoppas du förstår min idé. :-)

    • Å vilken underbar idé! Precis något sånt jag vill ge henne, och då kan jag ju plocka på mig lite saker under året som kommer, så kan hon få den i ettårspresent! “Ditt första år”!!. Supertack för idén, jag kommer ha jättekul med den!!

  3. Vad kul att du gillade idén! Jag ska nog också göra ett sånt album när jag får tillfälle att ge en present till en bebis. :-)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

