Finger Paints – Catwalk Queen

Hej! Nej jag ligger inte kvar i badet och läser, jag är tillbaka i Sthlm och ligger istället under en mindre bergskedja av pappershögar på jobbet. Kanske det är därför folk har semester på sommaren – för att de flesta har semester då och inte behöver ens tjänster? Jag har lärt mig en läxa. Hej magsår! Mje, inte riktigt så illa.

Dagens nagel är något så sällsynt som ett arkivinlägg samtidigt som det är min NOTD. Bilderna är gamla, men jag har på mig lacket idag igen. Men jag KAN inte bestämma mig för om jag ser grotesk ut i det eller om det är snyggt. Vad ser ni? Tycker ni det skär sig mot min hudton eller funkar senap på mig? Jag älskar senapsgult så mycket att självdistansen farit ut genom fönstret, jag kan inte se det objektivt.

Hey! I’m not still lying in the tub reading, I’m lying under a smaller mountain of paperwork at the office. I’ve learnt my lesson, not to take some time off in the middle of a busy period. Never again!
I’m contemplating whether this polish looks horrible on me or if it works with my skin tone. I love mustard shades so much I can’t really be objective. What do you think?

Collection: Fashionista, fall 2011
Application: This is two smooth coats, topped with Seche Vite. This collection has not disappointed me yet, formula-wise. The pigment tends to separate though, so this bottle needs a good shake before using.
Finish & colour: Mustardy yellow shade, dirty and wonderful. I love this type of yellow. I think it might look horrible on me but I know I will love this for summer when I’m not pale as death and the cold weather make my hands look like raw chicken with bruises.
Total: 5/5
Curiosity of the day: It takes a drop of ocean water more than 1,000 years to circulate around the world.

14 thoughts on “Finger Paints – Catwalk Queen

    • Har just tagit av det, det går bara inte… mina händer ser ut som en tvätterska som just dragit upp ett tjog lakan ur en isvak. Senapsnyansen tog verkligen fram det illröda i händerna. Ge mig sommar och sol, då kommer jag nog köra slut på flaskan :)

  1. Hmm… hatar senapsgult faktiskt, det är den fulaste färgen som finns enligt mig… speciellt om man skulle matcha den med lila. Men det passar ganska bra på dig. :)

    • Det är konstigt, de senaste åren har alla mina hatfärger blivit favoriter. Mintgrönt kunde jag knappt titta på, och senap och orange.. nä. Men nu älskar jag alla tre :)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

