Essie – Sew Psyched

Suck. Nu börjas det, säsongen då mina naglar går av hela tiden. Igår krossade jag den första, nu har jag en tumnagel som ser ut som att jag skalat av den med rivjärn. Jag börjar faktiskt överväga någon typ av förstärkning i vinter, någon som har några tips?
Idag blir det ett arkivinlägg igen, jag hinner inte fixa nya bilder förrän i helgen. Egentligen har jag på mig en julklapp från förra året idag, China Glaze Go Crazy Red. Essie Sew Psyched hade jag för några veckor sedan. Väldigt sen premiär! Men det var värt att vänta på.

The nail-breaking season is upon us. Sweden is cold now, and the wonderful colours of autumn are beginning to fade into different shades of brown and gray. Thank God for nail polish huh? I’m considering some type of nail strengthener this winter, but I feel it’s a jungle and I don’t know where to start. Does anyone have any advice for me? I’m tired of my nails cracking straight across the nail bed, it’s so painful.
Anyways, onto the polish. Today’s polish is from the archive, I’m actually wearing CG Go Crazy Red today. Essie’s Sew Psyched was my mani a couple of weeks ago, I finally got my hands on it after alot of waiting and longing. But it was worth the wait!


Collection
: Fall 2010. Can’t remember the name! Fall into Fashion collection (thank you Christine)!
Application: Two coats and top coat. A little watery… I’m not really friends with Essie’s formula, but I’ve only tried three Essies so far.
Dry time: Okay
Finish & colour: Discreet silvery micro shimmer in a muted gray green base.
Dupes/relatives: RBL Diddy Mow. Source: Sonidlo.
Total: 4/5
Curiosity of the day: The longest cells in the human body are the motor neurons. They can be up to 1.40 meters long and run from the lower spinal cord to the big toe.

18 thoughts on “Essie – Sew Psyched

  1. Jag föreslår en förstärkning med gelpolish, på salong eller om man vill vara en “bad girl” själv hemma. Det är som ett vanligt nagellack man härdar i uv-lampa och det är enkelt att ta bort med aceton.

    • Visst är färgen fantastiskt fin? Jag har inte testat så många Essie att jag kan fälla ett riktigt omdöme än, men hittills är jag rätt nöjd iaf :)

  2. Jäkla höst, jäkla kyla. Nu jinxar jag säkert mig själv, men jag har haft så sjukt tur med mina naglar än så länge det här året! Normalt sett går de av till höger och vänster så fort september är över, men peppar peppar…

    Om du hittar någon förstärkningsmetod som verkar intressant, tipsa gärna! Jag kan absolut INGENTING om sådant, men är ändå lite nyfiken!

    • Kanske för att det varit varmare i år? Mina har också hållit bättre än vanligt, dvs de är inte av allihop..

      Ska absolut tipsa om jag hittar bra förstärkning, lovar!

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

