SpaRitual – Optical Illusion

Jag funderar på att skaffa mig en tatuering. Har ni några? Gör det hemskt ont… är väl vad jag verkligen vill veta. Om jag ska ha någon ska den vara liten och diskret, men frågan är var. Just nu är jag inne på underarmen, men det är nog omöjligt med tanke på min låga smärttröskel.
Hursomhelst, dagens lack är fina SpaRitual Optical Illusion, som ska vara en dupe till China Glazes Zombie Zest från förra årets Halloweenkollektion. Det är ett farväl till hösten tror jag. Murriga gröna lack hör svampsäsongen till i mitt huvud, och den är ju helt över. Nej, jag måste skaffa mig något kul att se fram emot i vinter, den känns alldeles för lång och gruvsam.
En tatuering kanske?

I’m thinking of getting a tattoo, but I’m a whimp and can’t stand pain. Do you have any tattoos? Tell me your tattoo-stories!
The NOTD is murky lovely SpaRitual Optical Illusion, a farewell to autumn… I can only wear green swampy polishes in autumn. I’ll miss it… am really not looking forward to the long dark winter.

Collection: Kaleidoscope
Application: Three coats, okay application. Two would have covered! Maybe even one, but I used really thin coats.
Dry time: Normal
Finish & colour: Swampy olive green shade stuffed with green and golden microglitter.
Dupes/relatives: China Glaze Zombie Zest. Source: Scrangie
Total: 3/5
Curiosity of the day:  The glue on Israeli stamps is certified kosher.

24 thoughts on “SpaRitual – Optical Illusion

  1. Min första gjorde jag på skulderbladet när jag var 24. En liten fladdermus, Fladdris kallad. Jag har en till en bit över vänster bröst. Och ja – det gör ont, och ja – har man börjat vill man ha fler. Fast smärtan går ju över. Ondast gör det visst där det är lite underhudsfett, som insidan av underarmen… ;)

    • Hehe insida överarm kanske inte är bästa stället att börja på… :) Och knäskålen kanske går bort också.
      En fladdermus, vad läckert! Jag älskar fladdermöss, flygande små blodsugande däggdjur, hur kan man inte älska dem?
      Bröstet går nog bort för min del, jag har bröstcancerskräck och vill inte tvingas operera bort en tatuering. Jo jag är morbid..

      • Den skulle nog få vara kvar även om jag blev tvungen att operera bort bröstet, sitter ganska högt upp,men gravitationen har sänkt den lite med åren… ;) Och ja – jag är också morbid. Har bröstcancer i släkten så det skulle inte förvåna mig ett dugg.

        För mig var det viktigt att kunna välja om jag ville visa eller dölja tatueringarna, och det kan jag.

        Och fladdermöss är jättesöta! Och påminner om vampyrer. Ännu en av mina obsessions…

        • Hm gravitationen ja.. den har jag också funderat på, vill ju inte ha en tatuering p låret som kryper ned till knävecket till slut.
          Håller med om att jag vill kunna dölja den, därför tvekar jag starkt på att ha en bakom örat – trots att det är så snyggt!!

          Undrar om fladdermöss går att ha som husdjur :)

  2. Sådär härligt sjögräsigt lack!

    Jag följde med min kompis till tatueringsstudion när hon skaffade sina två första(båda spindlar) om hon tyckte det gjorde ont, hon sa: Visst känns det, men har man fött barn så pallar man vad som helst”.

    Jag tror jag håller mig till nagellack :D

    • Jag måste “av-höstifiera” såna här lack i mitt huvud så jag kan använda dem året runt, älskar dem.

      Lösningen är alltså att föda barn först, så man blir blasé på smärta? Jag kan tänka mig den lösningen! :D

  3. jo jag har tre fladder möss på armen ,dom är gjorda efter gnuggisar ur en frida tidning.det gjorde inte speciellt ont som att hälla stearin på men eftersom jag har total nål fobi så svimmade jag ändå,men jag sa till killen:fortsätt om jag svimmar ,det är ok

  4. Jag har många tatueringar, på väldigt olika smärtande ställen, både lätta och skiiiitjobbiga :) men trots att det gör ont så vet man ju vad det blir av det, och det gör att man kan stå ut :) sen läker det ju på bara en vecka, löjligt snabbt

    grönt och guld.. alltid win!

    • Grönt och guld kan ju inte bli fel!
      Hm, en vecka? det är ju överkomligt. Börjar inse att om jag börjar blir det nog mer än en, så jag kan lika gärna börja på de ställen som inte gör så ont – så jag vänjer mig :)

      • ett bra tips är att när du bestämt dig för vad och var du vill tatuera, vänta minst ett år. Om du fortfarande vill samma så är sannolikheten rätt mycket mindre att du kommer känna sen att “jag borde kanske gjort såhär istället” och du kommer inte bara rusa iväg och göra nr 2 och 3 osv :) hinner du ändra dig under året, vänta ett år igen :D

        • Rätt bra tanke måste jag säga. I tonåren ville jag tatuera en streckkod på ena skinkan… gissa om jag är glad nu för att jag lät bli :D

  5. Så jäkla vackert! Vill ha! Har definitivt inte råd just nu.. buuuu. Går säkert inte ens att få tag på längre?

    Har ingen tatuering, men det var nära en gång. Eller två. Nu i efterhand är jag glad att jag inte tatuerade mig bara för att jag skulle få några sittningar gratis. Motiven hade jag inte varit direkt nöjd med idag!
    Fast jag vet en grej jag vill tatuera, så någon gång i framtiden kanske. När saken tagit form och fått rätt design och färg.

    • Fick mina i en swap, men måste ta reda på hur man får tag på SpaRitual för nu vill jag ha fler.

      Tatueringar är kanske som att skaffa barn, man ska inte göra det ogenomtänkt :D Jag har också en idé som kännes helt rätt, men som du säger – det måste ta rätt form först.

  6. Mona,
    det finns en skillnad mellan tatueringar och barn. Tatueringar skaffar man sig, barn får man.
    Säger lycklig PolishPig, som blev mamma vid 39 och 41, men inga tatueringar än :-)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

