NYX Girls – Emerald Forest

Idag är det ett arkivinlägg igen. Skönt att beta av lite, men också för att jag verkligen vill tipsa alla grönfantaster där ut om denna skönhet. NYX Emerald Forest har jag lackat med flera gånger gånger sen det trillade ned i brevlådan för några veckor sedan, och jag kommer garanterat att skaffa en backup. Enda nackdelen är att det är lite skirt och att torktiden inte är hundra, så det är inte ett lack jag plockar fram om jag har bråttom iväg.

If you’re a lover of green polish, you need this. Specially if you don’t have Zoya Ivanka, since this is a very close relative.

Collection: Does anyone know if NYX Girls have collections or just a permanent line?
Application: Sheer, this was four thin coats. But three would have been ok.
Dry time: Since the coats were thin it dried pretty fast. But I suspect that with thicker coats it will take a while longer, since it was very gluey. Seche Vite as always.
Finish & colour: Jelly base with loads of golden and green flecks. How to describe the colour… well, I’m not sure I can. There is too much blue in there for it to be real grass green, and too little for it to be turquoise.
Dupes/relatives: Zoya Ivanka (source: A Day in the Life of Dollface and Plisherrific)
Total: 4/5
Curiosity of the day: Stockholm houses two UNESCO World Heritage sites – the Royal Palace Drottningholm and the Skogskyrkogården (The Woodland Cemetery).

Stockholm Tunnelbana of the Day:

12 thoughts on “NYX Girls – Emerald Forest

  1. Jag gillar den här, den är fin, men den är inte i närheten av favoritlacket Ivanka. Båda är vackra lack men Ivanka är waaaaaaaaah-vackert. Man dör lite av lycka och hänförelse. Sen har jag själv inte jämfört dem eller ens tänkt att de skulle vara lika själv så EF har aldrig behövt stå i skuggan av I eller vara en besvikelse, tvärtom.

    • Jag vill så gärna ha Ivanka och jämföra… finns så många Zoyalack på min önskelista att det är löjligt :) Men Ivanka är nog top-5-villha. Men ja du har rätt, varför ställa det ena i skuggan av det andra? Dålig vana tror jag.

  2. Pingback: BeYu – 334 revisited « Lacky Nails

  3. Pingback: Green flecky layering with Seventeen – 507 | Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

