China Glaze – Flip Flop Fantasy

Idag behövde jag färg. Regnmoln i november är så deprimerande att jag inte vet var jag ska ta vägen, och jag går och kämpar med en ihärdig lågtryckshuvudvärk som bara inte vill ge med sig. Då ska man inte ha grått på naglarna också, ellerhur? Greppade tag i det mest färgstarka i oprövat-lådan och det blev denna härliga neonkorallrosa sommarbomb.

Today I needed colour. Rain heavy skies in November is so depressing, there should be snow out there now that light up the world, instead of this gray concrete mist. So I grabbed the most obnoxiously colourful neon polish I had in my untrieds and this is it – a wonderful pink summer bomb.

Collection: Poolside.
Application: This is three coats. Not as smooth as I’d hoped, a little chalky. Top coat is a must as with all neons.
Dry time: Normal.
Finish & colour: Hot coral/pink! My camera went crazy. Believe it or not, these pics aren’t colour corrected, my camera actually managed to pick up the craziness of this neon quite well, don’t you agree?
Relatives: Check out Cara‘s comparison post on corals.
Total: 3/5
Curiosity of the day: The ulcer medicine Losec was invented in Sweden. It was the world’s best selling drug in the 1990′s.

12 thoughts on “China Glaze – Flip Flop Fantasy

  1. Den här är så vacker! Jag gjorde ett försök att fånga den på bild för ett tag sen men min kamera vägrade fånga den rätta nyansen.
    Din kamera har lyckats med det dock :) Jättefina bilder!

    • Visst är den vacker? Både vacker och skrikig samtidigt, hur ofta händer det? Är jätteförvånad att det gick så bra att fota den, med tanke på hur lynnig min kamera kan vara – men nu var den nog lynnig på rätt sätt :D

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

