American Apparel – Poppy

Idag blir ett ett arkivinlägg på ett vackert och intensivt lack som jag räknar till mina alltid-ok-lack. Ni vet, såna som inte riktigt blir fel i någon situation utom på begravning eller kanske om man är överste och i tjänst.

This is a post from the archives, of a very beautiful and intense red that I count as one of those polishes that are always appropriate. If it’s not a funeral or if you’re a colonel on duty.

Collection: Permanent.
Application: Very smooth, this is two coats but I think one would have been enough.
Dry time: Normal with Seche Vite.
Finish & colour: Poppy red creme (duh), not neon but very bright. And poppy. It pops! Ok ok I’ll stop with the puns.
Dupes/relatives: Essie Fifth Avenue. I’ll post a comparison.
Total: 4/5
Curiosity of the day: Hippo milk is pink.

This polish always makes me think of the character Poppy, from Frasier. I would not be surprised if I heard the polish was named after her, isn’t she what this polish would be if it was a person?

12 thoughts on “American Apparel – Poppy

  1. Jag är nyfiken och vill också prova AAs lack! Poppy ser ut att vara en fantastisk röd färg! Och jag håller med; Det är i princip ALLTID rätt med naglar i en sådan här färg.

    • Jag gillar AA jättemycket, trots att de har dåligt rykte för att vara elaka mot sina anställda… men å andra sidan är det anställda i ett land som faktiskt har juridiskt skydd (allt som AA säljer produceras i USA, inget barnarbete) till skillnad från andra företag med anställda i länder med mycket sämre anställningsvillkor, som har juridiskt utrymme att svina ännu mer och vars anställda inte har lika stor chans att få konsumenternas stöd…
      Lång utläggning :) Lacken är toppen, finns nog inget av dem jag inte vill ha. Till och med de blå!

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

