Prismatic neon jelly sandwich

Jag fortsätter med jellymackorna, det här med layering har verkligen bitit sig fast. Och neon plus hologlitter kan väl inte annat än bli en fullträff? Vad tycker ni om resultatet?

Ikväll ska jag ha en skön hemmakväll med ostbricka och ett par filmer. Ostbrickan står redan här bredvid, med en skål kalamataolivertill, och honung och gorgonzola som min snälla mamma haft med sig åt mig från italien. Hon hade med sig lack också! Mammor <3

Application & dry time: Yellow/Medallion/Yellow/Medallion/Yellow. The tiny neon polish I picked up in Riga applies quite streaky and is very sheer, so this is the perfect way for using it. Dry time wasn’t good though, I had to wait about half an hour for this to be totally dry.
Finish & colour: Cool toned neon yellow with cool toned gold glitter makes for a very bright combo. I really like that the prismatic effect isn’t killed by the top color, this is like having a little sun on each nail! The second pic is most color accurate.
Combo total: 3,5/5
Curiosity of the day: Plankton exhales about 50% of the oxygen the rest of us breathe.

9 thoughts on “Prismatic neon jelly sandwich

    • Så var det för mig också, tog mig liksom inte tid. Precis som med de snygga solnedgångsnaglarna hos Cactus, de vill jag prova men det blir aldrig av! Fast nån dag så smäller det :)

  1. Pingback: Prismatic neon jelly sandwich extended « Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

