Color Club – Brr-red

Jag är nog i en röd fas vad det verkar, och har tröttnat lite på jellymackor. Men det här blir nog det sista röda lacket på ett tag, måste spara några droppar till julafton ju! Har ni kommit i julstämning än? Min har inte infunnit sig, tror det beror på snöbristen.

Det här lacket har jag gjort lite detektivarbete runt. Det är en present, fick det tillsammans med ett annat mysterielack i miniflaskor märkta bara med siffror, men efter lite research har jag kommit fram till att det bara kan vara Brr-red. Jag har sett det med andra stavningar, Sminkan till exempel har nyss visat det under namnet Brrrr Red, så jag kan inte lova att jag har rätt stavning. Men hur som helst, detta är min röda favorit.

This polish is a bit of a mystery. it was gifted to me along with another mini Color Club with no names, only numbers. After a bit of research I’m fairly sure this is Brr-red, but I’m not sure of the spelling… Sminkan recently showed this polish spelled Brrrr Red. But who cares about a little hyphen or an r here or there, this is hands down my favourite red polish. So far!

Collection: Snow Queen
Application: It behaves like a mix between a jelly and a creme. I love the application on this one, it’s without a doubt my go-to polish when I’m in a rush and need a polish that dries fast and shiny and applies without any issues. This is two coats and top coat. Only downside is that cleanup is messy, but I find that to be true with all reds.
Dry time: On the faster side.
Finish & colour: Cool toned darker red, the perfect red shade for my skin.
Dupes/relatives: Color Club Phat Santa
Total: 5/5
Curiosity of the day: Sweden has approximately 3500 runestones in all; Norway 50-100 and Denmark 250. Iceland has no stones from the viking-age, but there are about 60 runestones dated after the viking-age.

 

Image is screenshot from 8ty8 Beauty.


5 thoughts on “Color Club – Brr-red

    • Jag tror det enda som kan få mig i julstämning är just snö. Men å andra sidan glömmer jag gärna bort att jag inte bor på en magisk plats där snön ligger vit och fin tills i april.. men jag lever ju i asfaltstaden där snön ligger i fem minuter och sen blir slask som fryser till och blir lika grå som betongen.
      Jag föredrar fantasin :)

  1. Pingback: Art – trial and error « Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

