Debby – Color Play 52

Med alla läckra blå och lila skönheter Chaosophia visat på sistone tror jag nervbanorna i min hjärna börjat läggas om lite, för igår letade jag igenom Helmer efter blå, ja blå, lack. Jag! Det finns inte mycket av den varan i mitt hem, men jag fiskade upp det här. Ett av lacken min fina mor köpte med sig från Italien för ett tag sen. Märket heter Debby och är ett mellanmärke av typen IsaDora. Har några fler Debbylack att testa innan jag kan säga nåt mer om märket. Och tyvärr har de siffror och inte namn på lacken, alltid lika tråkigt.

All the gorgeous blues and purples Chaosophia has been showing the past days I think the neural paths in my brain are being re-routed, because I dove into my Helmer looking for blues. Me! Blues.. never happens. I came up with this polish my mom got me in Italy a while ago. I think this is a sort of middle type brand, like IsaDora. Not cheap but not high end. I want to try out the rest of my Debby polishes before I say more about the brand. One negative thing though is that they have numbers instead of names, always a minus.

Collection: Color Play Metals
Brand info: website.
Application: Reminds me a little of China Glaze formula when it’s watery. Very similar to the formula of Vintage Vixen collection.
Dry time: Normal. This is two coats with top coat.
Finish & colour: Regular navy blue shimmer
Dupes/relatives: I’m not a blue polish kind of person, but speaking of Vintage Vixen – Midnight Mission?
Total: 3/5
Curiosity of the Day: A tree does not reach its most productive stage of carbon storage for about 10 years.

Lekte lite med duttverktygen (vad heter det då!) och Foxy, Vintage Vixen stack visst upp sin nos igen. Foxy har samma skimmer och rött blir så snygg ihop med blått.
I played around a little with my dotting tools and added China Glaze Foxy which has the exact same shimmer.

12 thoughts on “Debby – Color Play 52

  1. Wohoo! Hur kändes det med blått nu då? Det är ju tur att det var ett riktigt fint blått du visade! Alldeles för fint för att bara få heta något nummer. Tråkigt bolag.

    • Vet du, blått börjar kännas rätt! En helt ny färg att upptäcka, hur härligt är inte det :) *yay*
      Det här med nummer är en gåta för mig.. tråkigt indeed.

  2. Det ser ut som tre på en tärning! kan du inte måla vitt och göra svarta duttar fast olika siffror på? det tror jag skulle bli supersnyggt! synd bara att man inte har sex fingrar på varje hand :P

  3. Sötnos! Såg att du hade gjort ett inlägg med länkkärlek till mig i november! Så himla sött av dig! Det är min allra första Länkkärlek och det betyder jättemycket för mig! Som tack tänker jag lägga upp två nya handväskor i morgon! :D

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

