New year’s mani

Fantastiskt vad lite vind kan ställa till med. Jag har varit avskuren från WP sen stormen drog in över Hälsingland och vi hade tur som inte blev av med elen också. Men jag har testat att koka vatten över värmeljus bara för säkerhets skull, och det funkar! Annars har jag haft det härligt över jul och nyår i Hälsingeskogarna med familjen och ett berg av mat. Hoppas ni också haft det perfa!

Jag kommer att börja blogga som vanligt igen när jag är tillbaka i stan om några dagar. Det här är den enda bilden jag har lyckats prestera sen jag åkte upp till skogen, och det råkade bli min nyårsmanikyr också. Fast utan kladdet…

Isn’t is marvellous what a little wind can do? Ever since the storm – or was it a hurricane? – swept over Hälsingland a day after Christmas I’ve been cut off from WP. We were amongst the lucky who had electricity. But I did try to boil water over candles, and it works!
Short post today, I’m all out of pictures and I won’t be back online for a couple of more days when I return to the city. This is the only pic I’ve managed to produce since I left the city, and it happened to become my New Year’s mani too! But without the messiness…

4 thoughts on “New year’s mani

  1. Väldigt coolt! Jag gillar halvmånemanikyrer men har aldrig vågat mig på att göra en själv.

    Stan är Stockholm, eller hur? Jag kom hem idag från landet. Skönt på ett sätt men trist på ett annat.

    • Det var jättesvårt att frihanda halvmånar, för min del behövs väldigt mycket övning känner jag. Men det är bland det snyggaste jag vet :)
      Yes, stan är stockholm.. just nu känns det mest trist, tunnelbana och sånt slipper man i Hälsingland :)

  2. Jag har ju flyttat ut i förorten nu, eller i mars förra året gjorde jag det. Innan bodde jag så jag hörde tunnelbanetågen rulla förbi… :D

    • Jag drömmer om att flyta till en förort till förorten! Sådär så man måste åka buss för att komma till pendeln som tar en till tunnelbanan :) Nu vetter mitt sovrumsfönster mot en tunnelbaneventil som surrar hela tiden :D

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

