NOTD – Lemon Fizz

En färg jag tokälskar är riktigt kall gul med gröna undertoner, och med kall menar jag så kall att man får brainfreeze av den. Vad kan den heta, citrongul kanske? Jag har hittills inte hittat ett lack i den nyansen, men Lemon Fizz kommer bra nära.

One particular colour I really like is very cool yellow with faint tones of green. And by cool toned I mean likely to give you brain freeze. I don’t really know what to call that shade, maybe lemon yellow? So far I haven’t found a polish exactly that shade, but Lemon Fizz comes very close.

Formulan är helt ok för att vara gul, the här är tre lager och topplack. Torktiden är normal. Jag rankar det här som en av mina topplack, både trivs med det på mig och blir glad av att se det. Det påminner mig om glass!

Formula is totally ok for a yellow, this is three coats and top coat, dry time OK. I consider this one if my favourites, it never feels wrong on my nails andit makes me happy, it looks like ice cream!

18 thoughts on “NOTD – Lemon Fizz

  1. Jag är superdålig på att lacka med detta och ChG Happy go lucky, jag och gula lack går inte samman tydligen! :(

    Förresten, Google reader vill inte visa hela dina inlägg efter du uppdaterade sidan.

    • Gula är rätt trixiga ibland… jag tycker de torkar fortast i flaskan också, testa thinner vetja!
      Ska kolla upp det där med hela inlägg… säg gärna till när det ser ut som vanligt i google reader igen! Ska kolla upp om det kan vara nån inställning. Tack för feedback :)

  2. Äger, men har ej testat. Blir lite nervös av de gröna undertonerna. Sådant gillar ju inte jag.
    “Tur” det inte blev nån fika. 10 dar till löning och jag har typ 50 spänn kvar. ^^

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

