Essence Frosted Champaign and some striping tape

Inspirationen slog till när jag testade Essencelacken från igår och såhär blev det. Striping tape är toppen! Det rosa lacket är HMs Get a Rose 4 Me.

Inspiration struck when I was trying on the Essence polishes from y’day and my nails ended up like this. Striping tape is great! The pink polish is HMs Get a Rose 4 Me.

Frosted Champaign är ett krämvitt skimmerlack som ser ut som gammalt porslin på nageln. Skimret är gyllene och har några flecks av koppar som glänser till när ljuset träffar det i rätt vinkel. Det enda som hindrar mig från att ge detta full pott är formulan, den är vattnig och vill gärna rinna ned i nagelbanden. Men det här kommer bli en sommarfavorit, jag äger inget liknande och är döförtjust i det.

Frosted Champaign is a creamy warm white shimmer that looks like old porcelain on the nail. The shimmer is golden and has a little copper fleck that glistens when light hits it. The only thing keeping me from giving this polish a 5/5 is the formula, which is watery and drips onto my cuticles. But I know this will be a favourite summer polish, I have nothing like it and am wowed.

Total 4/5.

6 thoughts on “Essence Frosted Champaign and some striping tape

  1. Den här är mycket finare än Au Champagne!!!11 Au Champagne är verkligen bara skimmer, och torkar matt. Den här har ju flecks och grejs i sig, det gillar åtminstone jag bättre. Tycker Frosted Champaign ser skitfin ut!

    • Har kikat på dina bilder på Au Champagne igen och FC är betydligt mer komplext. Önskar jag hade en backup, börjar bli seriöst betuttad i FC och flaskan är så liten…

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

