Funky Frenchies

CND Oil Slick + China Glaze Lemon Fizz

Barielle Aura Angora + OPI Ink Suede

Det här med funky french har jag verkligen fastnat för. Vissa lack är såklart enklare att jobba med än andra, hittills är de kalkiga gula det värsta jag testat. Har börjat använda en platt bred pensel istället för lackpenseln, det blir både lättare och går snabbare, men jag har inte tagit några kort på resultatet än. De här fotona är från de hektiska dagarna innan jul, illröda torra händer, huga.

This funky french thing is really growing on me. Some polishes are easier than others for tips, chalky yellows are the worst I’ve tried so far. I’ve started to use a flat brush instead of the polish brush, which makes it both faster and easier, but sadly I didn’t take any pictures of them. These pics are from the hectic days before Christmas, horribly dry and red hands, shudder!

Subway of the Day:

12 thoughts on “Funky Frenchies

  1. Har glömt reagera, men detta inlägget visades i sin helhet i Google reader, så även det före detta, de före det…vette tusan :D
    Men om du ändrat något i inställningarna de senaste dagarna, så kan du nog sluta ändra, för nu funkar det som det ska igen. Sorry för min sega reaktion ^_^

    • Ingen fara alls! Har tänkt nämna det i något inlägg men glömt :) Ändrade en inställning, så det visar hela inlägg. Skönt att det funkar!

  2. Jag gillar verkligen, VERKLIGEN, den andra varianten med tejpen! Nog för att jag gillar funky french vanligtvis, men tejpen tillför verkligen något extra i mina ögon.

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

