KleanColor – Trasparent Red review

Transparent Red klickade jag hem för att fylla ut min enda KleanColorbeställning, har förhalat att lägga upp bilder på det riktigt länge eftersom det är så svårbeskrivligt, men nu ville Lisa se det! Skönt att klicka publish, hoppas någon annan också har det och blivit lika mystifierad som jag… Det är ett högst ovanligt lack som jag inte riktigt vet hur jag ska klassificera eller förklara. Underbart som layeringlack och för sig själv, så det kommer fler inlägg med TR framöver för jag vill verkligen visa hur mångsidigt det är.

Transparent Red is one of my strangest polishes, that I’m not sure how to classify or explain. I will have several posts on layering this odd polish, because I really want to show you how versatile it is.

Collection: Core, I think.
Application: Very very unusual. It’s extremely thin, like water. Doesn’t behave like nail polish at all, more like quick drying drops. Has the usual KleanColor smell though. This is two coats and no top coat.
Dry time: Really depends on how thick coats you use. But it’s like a regular polish, dentable up to 3-4 minutes after application.
Finish & colour: I think this is what is called water finish, or maybe stain. It’s not red despite the name, I’d say this is fuchsia or magenta.
Dupes/Relatives: Chanel 27 Lollipop? Check out Gabrielle‘s post over at The Edge of Sanity.
Total: Argh, I don’t know! It’s so versatile and I like it very much! I think I want to give it a full 5/5, but it’s hard to grade something that isn’t comparable to anything. It is very useful though, and very fun to play with.

Subway of the Day:

Curiosity of the day: The largest cell in the human body is the female egg. The smallest is the red blood cells.

Och förresten, stavar ni Kleancolor med stort eller litet C?

14 thoughts on “KleanColor – Trasparent Red review

  1. Jag tror verkligen jag älskar det där lacket. Gillar lack som är mer genomskinliga än jelly, när det mer är tint för naglarna. Tyvärr verkar det vara ganska ovanligt. Skulle kunna döda för ett ljusblått sådant.

    • Jag undrar verkligen vad formulan består av och varför den inte är vanligare, applikationen är ju så lätt att det nästan är löjligt. Jag tänker grått och grönt.. jag skulle nog döda för ett mörkgrönt.

  2. du beställer från head2toebeauty.com? vilken shipping method ska jag använda för bästa frakt och säkerhet? som första- gångs- beställare vet jag ju inte. har beställt typ 15 lack kanske?
    Jag ber på mina bara, beniga knän om din hjälp och är tacksam för ett svar så snart som möjligt :)
    /bela

    p.s svara hur du vill, helst i en kommentar på min sida så att jag ser. eller också i ett inlägg på din egen :)

  3. sv: tack för att du svarade! det är inte sällan folk struntar i att svara och folk har ju dött för mindre va’ men den typen av ignorans gör mig ilsken som en flodhäst med nageltrång.

    nej, det jag ville beställa var lack från china glaze, vilket jag också gjorde. när jag sen skulle trycka på shipping methods och klickade på.. first class tror jag, så skulle frakten gå på 1000 dollar. 1000 dollar!!!! jag slog hakan i tangentbordet när jag såg det, så jag tog den på Priority. frakten blev dyr ändå men det var tydligen billigaste alternativet.
    jag beställer aldrig från internet och absolut inte från USA, för att jag är rädd. haha. oerfaren är väl ett snällare ord.

    vad är detta klean color? jag fattar att det är ett nagellack men är det något särskilt med det? nåt som man skall prova?
    har du någon fler bra sida att rekommendera, där det är billigt, säkert och bra så go ahead! sånt uppskattas alltid, särskilt för nybörjare! ;)

    • Klart jag svarar :) Det är ju det roligaste med att blogga. Jag tror jag vet vad som hände dig, det brukar vara en viktgräns på First Class, går man över den blir det en hiskelig summa så man väljer ett annat fraktsätt. Kommer ihåg nu att det är därför jag brukar hålla mig runt 6-8 lack från H2T mfl.
      KleacColor är ett budgetmärke, tänkte att det var det du ville köpa eftersom inlägget handlade om just KC :) Men CG är bättre!
      Mailar dig några fler e-talieradresser. Nybörjare är ett bra ställe att börja på ;)

  4. Oj vilket märkligt lack! Jag har sneglat åt detta men undrat lite vad man ska ha det till liksom… haha :) på mig skulle det nog inte se lika bra ut då mina naglar är lite missfärgade och det skulle säkert lysa igenom för mycket för att jag skulle vara bekväm med det. Men roligt att se!

    • Mycket märkligt :) Jag har en förkärlek för märkliga saker tror jag. Missfärgade naglar funkar nog inte med detta nej… hm, jag måste testa det med vitt under.

  5. Märklig finish! De enda jag kunde komma på som ens liknar är Essies Grape Crush och Cherry Pop, men de är ju så svagt pigmenterade att de knappt syns, ger bara nageln en fräsch ton, typ.

    Hur kom det sig att du valde just detta? =)

    • Jag tänkte också på dem, men det är inte alls lika intensiva. Det var nog ren nyfikenhet, jag såg det på Kleancolors Flickrsida och undrade vad i helskotta det var för nåt :D

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

