NOTD – Matte Cords

Det här är var min NOTD för några veckor sen. Två lager Cords och ett lager Misa Mattifyer. Tyvärr torkade inte Mattifyer alls så manikyren blev förstörd direkt. Trist, för jag tycker verkligen mycket om resultatet. Lite klipphäll, visst? Rå och… grå!

This is a NOTD from a while ago, two coats of Cords and one coat of Misa Mattifyer. Sadly, Mattifyer never dried, so I dented this mani almost instantly. Too bad because I really love the rock-like feeling of it.

Cords är lacket som gjorde mig till lackjunkie. Det var min allra första lemming, jag jagade runt i Stockholm efter det långt innan jag upptäckte lackbloggar och onlineshoppar och när jag väl fick tag på det höll jag det i handen hela vägen hem. Tyvärr levde det inte upp till förväntningarna jag hade, jag hade föreställt mig att det var lite varmare i tonen mer i stil med Essie Steel-ing The Scene eller Swing baby (i flaskan). Men det har inte hindrat att jag använt nästan hela Cords och att jag aldrig kommer slänga den ens när den är tom. Sentimental..? Vadå?

Cords is the polish that made me a junkie. It was my very fist lemming, I remember chasing around Stockholm trying to find it, long before I discovered E-tailers and polish blogs. When I found it I held it in my hand all the way home. Sadly, it didn’t live up to the colour I had imagined it to be, which was a warmer shade more like Essie Steel-ing The Scene or Swing Baby (in the bottle). But that hasn’t stopped me from using up almost the whole bottle, and I will never throw it out even when it’s empty. Sentimental? Me?

Subway of the Day

 

One thought on “NOTD – Matte Cords

  1. Pingback: China Glaze – Cords | Lacky Nails

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

