Green flecky layering. Seventeen #507

Grekiska lackmärket Seventeen bjuder i nr 507 på ett trevligt layeringlack, här ett lager över svartblå IsaDora Spellbound Black. Det jag gillar med 507 är (förutom att et är grönt) att det inte alls ser “lagrat” ut, utan som ett “solitt” flakelack. Slutresultatet påminner mig om något, men vad? Det kan vara NYX Emerald Forrest!

Greek brand Seventeen offers us a pleasant layering polish in nr 507, here it’s layered over dark blue IsaDora Spellbound Black. The end result doesn’t really look layered, more like a “solid” glass fleck which I really like. The result really reminds me of another polish, but what? It could be NYX Emerald Forest!

Förresten hur säger ni “layered” på svenska? Lagrad låter inte helt rätt…

Stockholm Subway of the Day:

16 thoughts on “Green flecky layering. Seventeen #507

  1. Riktigt snyggt! Det märket har jag inte sett innan. Du vet möjligtvis inte vart man kan hitta ett billigt bra alternativ till GOSH – Rainbow / Finger Paints flakie lack mm mm. Men hittar dem bara snordyra på Ebay :/

    • Det är ett traderafynd :)
      Har funderat lite ang flakelack, men det står helt still. Förutom att Transdesign.com har rea på Essie just nu, och där finns ju flakelacket Shine of the Times. Men jag ska kolla runt, mailar dig om jag hittar något.
      Kolla Tradera vetja!

  2. Captain Janeway!! Yay! Vilken perfekt avatar! Hon är min favoritkapten faktiskt, för hon är verkligen no nonsense och bara skiter i första direktivet och skjuter. Picard är så jäkla mesig. Men Worf är min stora kärlek så Next Generation är ändå min favorit…

    Lacket är skitsnyggt också, men som du förstår så fick du mig ur spår…

    • Haha är man trekkie så är man!
      Janeway <3 Jag blir glad av att se henne varje dag, och det är lite mysko att ha en plansch ju :D Hence avatar! Worf i TNG är så mycket bättre än i DS9, hela kärlekshistorien är så tragisk att det inte går att kolla på. Jag är nog periodare, ibland är TNG favorit och ibland Voyager…

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

