Almost invisible nail art

Jag täker inte ge mig, jag ska bli bra på att tejpdesign! Men jag börjar tro att kvalitén på min stripingtejp verkligen är usel för limmet och färgen lossnar och blir kvar på nageln. Igår testade jag vanlig tejp och det blev en helt annan typ av kant så jag fortsätter nog på den vägen. Lacken jag använt här är China Glaze Pelican Gray och Sea Spray.

I’m not going to quit, I will learn to make clean tape designs! But I’m starting to think that the striping tape I use is of really poor quality, most of the time either the glue or the colour comes off and stays on the nail. Sucks. Yesterday I tried ordinary tape and this was the result, a crisper edge. I think I’ll stick to ordinary tape for a while.
The polishes are China Glaze Pelican Gray and Sea Spray.

Stockholm Subway of the Day:

16 thoughts on “Almost invisible nail art

    • Det blir lite bättre för varje gång va? *hoppas*
      Jovisst kan jag det! Det här är T-Centralen, blå linjen. Gubbarna är silhuetterna av de som målade stationen, konstnären valde att måla av dem allihop istället för att sätta upp en platta med namnen :)

  1. Jag har bara använt vanlig tejp när jag gjort tejp-designer och om det nu är som du säger så kommer jag nog att fortsätta med det… Den här designen var jättefin! Lite hemlig sådär… :)

    • En sneaky design :)
      Det finns ju stripingtejp som är jättebra, men inte den jag har. Hoppas att jag åkt på en dålig omgång och att den som är påväg med posten nu är bättre..

  2. Det blev fint! Jag använder mig också av vanlig tejp, känns ofta som ett säkert kort :)

    Gillar dina tunnelbanebilder, längtar till Stockholm så ofta att det blev väldigt hemtrevligt inne på din blogg :)

    • Säkra kort är skönt! Inget krångel.
      Vad glad jag blir att du gillar t-banebilderna, då fortsätter jag med dem. Själv har jag ett hatkärleksförhållande med t-banan, därför tar jag bilderna. För att fokusera på det fina :)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

