Mutant pinkie nail

Att mina naglar någonsin kommer bli lika långa som t ex Chaosophias känns alltsomoftast som en fysisk omöjlighet. De går alltid av efter ca 3 mm, och på vintern går de av på diverse smärtsamma sätt, så jag har gett upp och filar ned dem till en “säker” längd.
Men ibland händer det! Min högra lilfingernagel muterade – kolla längdskillnaden! Och den höll igenom den kritiska fasen då de brukar gå av. Jag började ta extra väl hand om den för att de hur länge det skulle gå. Och vad jag njöt av denna mandelformade högoddsare, det blev väldigt elegant tédrickande ett tag kan jag lova. Men i helgen tog sagan slut, en sabla reva i kanten och så hängde den strax halvt avsliten. Men nu vet jag i alla fall att det inte är en fysisk omöjlighet för mig att få riktigt långa naglar! Fram med nageloljan säger jag bara, så kanske de andra 9 också muterar :)

I used to think that it was physically impossible for my nails to grow past 3 mm without breaking in painful ways. But apparently I can have nails like Chapsophia – look at the difference between my pinkie nails! It lasted for weeks before breaking. Now I just have to figure out how to make the other 9 mutate the same way :)

16 thoughts on “Mutant pinkie nail

  1. “Mutant” haha :) Jag har samma fenomen, lillfingernaglarna blir mycket längre än de andra naglarna som bara går av hela tiden. Jag gissar lite gran att det kan vara för att man inte använder lillfingret så mycket och inte sliter lika mycket på nageln så att den går av.

    • :) freaky mutant!
      Det är första gången min lillfingernagel blir längre än de andra, men det låter faktiskt rimligt som du säger. Får sluta använda de andra ett tag också så de växer mer :D Pekfingret är ju nedslitet till en stump mest hela tiden.

  2. Jag älskar att den är grön också! Lite som att den blivit biten av en radioaktiv spindel!

    Och vill du så kan jag absolut skicka lite spranken-lack till dig. Alla fall holotopcoaten som heter Resistance is Futile. ;D
    Jag har ingen suspension base dock så man måste skaka ihop det varje gång, fast det går fort. Maila mig om du vill att jag skickar en liten flaska. Jag gör det gärna.

    • Haha ja, eller av en muterad ninja turtle :D

      Det var lite på skoj, men jag skulle bli jätteglad om jag fick testa Resistance is Futile! Vad snäll du är <3 Mailar dig!

  3. Mina naglar är precis likadana men Nail Food har förändrat det. Visserligen skivar de sig fortfarande ibland när de blir för långa men det är ändå en så ofantlig skillnad. Men slarvar jag med den så ryker naglarna. De där revorna är så irriterande. Skönt ändå att du nu vet att du kan mutera naglarna :)

    • Jag har min nail food på jobbet nu, så jag inte glömmer. Är ändå där mer än jag är hemma :D Jag SKA lyckas mutera allihop! Skivar de sig vid nagelbädden för dig?

      • Hur ska jag förklara… mina skivar sig längst ut på nageln. Oftast ett par millimeter från högra eller vänstra kanten, så börjar de skiva sig. Spelar nästan ingen roll vad jag gör, det händer alltid när de når en viss längd. Även om de numera klarar sig betydligt längre än innan jag började med Nail Food och NailTek. Ska se om jag kan ta en bild någon gång :)

        • Ja fota det! Det skulle vara kul att se hur andras nagelissues ser ut, man kan alltid lära sig något. Eller slippa känna sig ensam med sina kassa klor :)

  4. Mina lillfingernaglar och ringfingernaglar brukar i princip aldrig gå av (peppar peppar ta i trä) och jag tror absolut att det beror på att de inte används alls lika mycket som resterande naglar, precis som Sussie säger.

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

