A Beautiful Life – Big Red

Fredagskvällen och halva natten har jag ägnat åt att slötitta på mina favoritavsnitt av Voyager och swatcha, så nu finns det inlägg för hela veckan och lite till. Har inte orkat vattenmärka några av dagens swatchbilder dock, så jag lägger upp en manikyr jag gjorde i veckan: sojabaserade (!?) Big Red från A Beautiful Life, som jag swappat till mig från Sarah. Jag gillar formulan, täckande för att vara en jelly om än lite vattnig. Det här är tre lager utan överlack och torktiden var snabb.

Friday evening was spent watching Star Trek Voyager episodes and swatching a whole lot of polishes, but I haven’t watermarked them so I’ll post this mani from last week: soy based (?!) jelly Big Red from A Beautiful Life that I swapped with Sarah.
I really like the formula, it was covering for a jelly and very squishy. This is three coats, dry time is fast and it needs no top coat.

Anledningen till att jag letat efter ett rött jelly är för att testa detta:
The reason I’ve been dying to get my hands on a red jelly is to try this:

Jag lycakdes inte få några bra närbilder på denna jellymacka, men jag kan säga att den var allt jag hoppades på. Kommer garanterat göra om den, får se till att vara stadigare på handen då.

I didn’t get any good closeups of this jelly sandwich, but I can tell you it was all I wanted it to be and I’ll definitely try it again. Guess I’ll try to get better pictures of it then!

My Friday treat:

 

10 thoughts on “A Beautiful Life – Big Red

  1. That looks beautiful. :) And glitter sammies are great. When I saw the title of your post I actually got a huge wish to watch some old Nip/Tuck episodes (even if the theme song is a A Beautiful Lie…) :D

  2. Mackan ser superfin ut! Det känns i allmänhet som att ju finare lack man har, desto svårare är det att få det bra på bild, vilket är typiskt dumt…..

    • Visst är det hemskt! Jag tror det är därför jag drar mig för att fota mina älsklingar, det blir alltid sämst foton och det är så frustrerande..

  3. Snyggt! Jag gilalr bilder på jellymackor men har inga planer att prova själv ännu. Jag vet inte… Det verkar svårt. Tänkt om det blir fult. Då måste man ju börja om…

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

