Diamond Cosmetics – Hue are You?

Vackra Hue are You är ett av fyra Diamond Cosmetic-lack jag skickade efter för att testa holländska Boozy Shop. Jag har inte riktigt lyckats fånga hur vackert det är, det behövs solsken för att det fina skimret ska komma till sin rätt. Det här är två lager och överlack, ok torktid och fin formula. Kommer nog bli en höstfavorit om jag känner mig själv rätt.

Beautiful Hue are You is one of four Diamond Cosmetics I ordered from dutch Boozy Shop. I haven’t caught how beautiful the shimmer is in these pics, I think it needs autumn sun to really do it justice. This will be an autumn fave for sure. Two coats and top coat, nothing to remark on the formula. I really long for yellow autumn leaves when I look at this.

När jag har svårt att avgöra vilken finish ett lack har brukar jag kolla upp det hos andra bloggare, ofta Scrangie. Hon klassar det här som en foil, men jag tycker inte alls det är det. I mina ögon är det här ett shimmerlack. Vad tycker ni? Hur definierar ni foil? Jag tänker att ett foillack ska påminna om aluminiumfolie, men är det helt tokigt?

When I can’t define the finish of a polish I usually check fellow bloggers’ opinion, and often I check with Scrangie. She classifies this as a foil, but I don’t agree at all. What do you think? What makes up a foil finish? I usually think it should look something like aluminum foil, but am I wrong here?

Subway OTD:
Kungsträdgården station. This is an installation made of old building parts found when excavating the central parts of the Tunnelbana. Some pieces are authentic and some are replicas.

15 thoughts on “Diamond Cosmetics – Hue are You?

  1. Jag hade inte klassat det som ett foil heller, inte ens på hennes bilder. Metallic möjligen, baserat på hennes, men på dina ser det definitivt ut som ett skimmerlack. Men fint iaf, vad det än är :)

    • Tittar rätt ofta på det inlägget jag med, men tycker inte alltid det stämmer..
      Jag tänker CG Millenium – det måste väl vara ett foillack?

  2. Tycker också det kan vara svårt att se vilken finish det är ibland och går bland annat till Scrangie då jag med. Men baserat på dina bilder tycker jag inte att det ser ut som foil alls. Men vackert lack helt klart!

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

