China Glaze – Pelican Gray

Att jag skulle vara up to date när det gäller kollektioner, det har jag ju aldrig hävdat… det här är ett av mina favoriter från förra vårens Anchors Away-kollektion (ja, det är vår nu. Visst?). Den har blivit mitt mest använda lack ur den kollektionen, vilket jag aldrig skulle gissat. Har använt den till och från i vinter också men helt glömt att fota. Det finns tillräckligt med resencioner av denna fining därute så jag hoppar över det nu, jag minns faktiskt inte alls hur den beter sig på nageln. Jag bara vet att det är en mjuk och underbar nyans av grå som är precis den bomull för ögonen som jag behöver efter flytteländet. Har ni några vilsamma favoriter?

I’m not up to date at all when it comes to collections, I don’t even strive to be. This is one of my favourites from last spring, which is a bit unexpected. I never would have guessed Pelican Gray would be my most used bottle from Anchors Away! It’s soft and wonderful with a secret shimmer and exactly what my eyes need to rest on after this hellish apartment move. Do you have any go-to soothing shades?

Egypt of the Day: The spare part quarters of Alexandria.
This is how my back feels.

6 thoughts on “China Glaze – Pelican Gray

  1. Den är även en av mina favoriter och jag har använt den oerhört mycket. Säkert tio gånger. Det är mycket för mig som har så många lack… :D

    • Oj har du? Det vet jag inte om jag gjort med något lack nånsin :) Måste tänka efter. Men visst är det märkligt att just PG blivit en sån favorit, det som känns så anonymt i flaskan..

  2. Men, roligare att man bloggar om lite vad som helst istället för att bara lydigt köpa de senaste kollektionerna och posta upp lacken ett efter ett-samtidigt som precis alla andra? Ju?

    Älskar f ö gråa lack…

    • Visst? Går jag till mig själv tycker jag själv om att läsa de bloggar som mixar gammalt med nytt :)
      Älskar också grått, grått är flott! :D

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

